کد مطلب: 33552
 
سربازان اطلاع‌رسانی دینی برای مقابله با جبهه معارض تلاش کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سربازان حوزه اطلاع‌رسانی فرهنگ دینی و روابط عمومی‌ها باید خود را به عنوان مجاهدی بدانند که تمام تلاش خود را برای مقابله با جبهه معارض دشمنان به کار گیرند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۹
سربازان اطلاع‌رسانی دینی برای مقابله با جبهه معارض تلاش کنند
 
به گزارش زاهدانه ، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی امروز در گردهمایی آموزشی مسئولان روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور در چابهار، اظهار کرد: از اساتید و کارشناسان روابط عمومی‌ها در عرصه خدمات رسانی به فرهنگ دینی که به همایش روابط‌عمومی‌ها در چابهار حضور یافته‌اند و به استانی آمده که از نعمت‌های گوناگون خدادادی برخوردار است، تقدیر و تشکر می‌شود.

وی افزود: 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی و ارتباطات بود که بر آن شدیم تا این گردهمایی را با حضور شما اساتید برجسته و کارشناسان روابط عمومی‌های سازمان تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به ذهنیت‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان از نظر مسائل قاچاق و مواد مخدر، موضوعات ناامنی و غیره برای سایر نقاط کشور وجود دارد پرداخت و گفت: انتظار ما از شما کارشناسان روابط عمومی و حوزه اطلاع رسانی این است که این ذهنیت‌های منفی که از این استان وجود دارد را به زیبایی‌ها و محاسن تبدیل کنید زیرا این استان، از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های زیادی بهره‌مند است.

بزمانی به نمایی از استان سیستان و بلوچستان برای حاضران در این گردهمایی پرداخت و افزود: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پهناور کشورمان است به طوری که فاصله تهران تا مشهد 900 کیلومتر است این فاصله را در جنوبی‌ترین شهرهای این استان با شهرهای شمالی استان می‌توانید مشاهده کنید.

وی اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان طبق محاسبات انجام شده معادل بیش از 11 کشور اروپایی است، این استان بسیار پهناور و وسیع است، 18 شهرستان، 47 بخش، 111 دهستان و 37 نقطه شهری در آن وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان با 187 هزار کیلومتر وسعت، 1200 کیلومتر مرز مشترک خاکی با پاکستان و افغانستان دارد و 300 کیلومتر مرز آبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و با پراکندگی جمعیت که 2 میلیون و 500 نفر را در خود جای داده است.

بزمانی تصریح کرد: تنوع جمعیتی که در این استان است هم از نظر هویتی و هم از نظر مذهبی بوده که در دو بخش استان یعنی در شمال استان که منطقه سیستان است و بیشتر قوم این خطه شیعه مذهب بوده و جنوب استان که منطقه بلوچستان بوده و بیشتر اهل تسنن هستند، تشکیل شده است.

وی گفت: در طول سال‌های گذشته، حسن همجواری و ارتباط بین تشیع و تسنن وجود داشته است هم از نظر رفت و آمدها و هم از نظر ارتباطاتی که با هم داشته‌اند و این نشان از همزیستی مسالمت‌آمیز این دو قوم دارد که برای این استان به ارمغان آورده و از روابط بسیار خوبی برخوردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: این همزیستی مسالمت‌آمیز فرصتی در زمینه وحدت و انسجام اقوام این خطه است زیرا دشمن همواره سعی کرده با توطئه‌ها و ترفندهای مختلف بر وحدت و انسجام مردم این استان سرمایه‌گذاری کند تا آن را تبدیل به تهدید کرده و از این طریق به نظام اسلامی و مردم ضربه وارد سازد.

بزمانی افزود: هویت‌هایی که در این مناطق زندگی می‌کردند، نگاهشان به درون بوده و نگاه بیرونی نداشته‌اند و همواره حفظ و حراست از مرزهای وطنشان برای آنها بسیار حائز اهمیت بوده و با بیگانگان درگیری‌هایی را در طول تاریخ داشته‌اند مثل درگیری با پرتغالی‌ها در چابهار و یا درگیری با انگلیسی‌ها، اما آنچه که مهم است این است که هرگز دست سازش به بیگانگان نداده‌اند در شمال استان هم به همین منوال.
وی بیان کرد: این استان از سرمایه‌های تمدن و انسانی بسیار والایی در طول تاریخ برخوردار بوده است مثل تمدن شهرسوخته در منطقه سیستان و قلعه اسپیدژ در بلوچستان، که حاکی از تمدن بسیار عظیم این کشور اسلامی دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به سرمایه‌های عظیم انسانی منطقه اشاره کرد و افزود: در زمینه سرمایه‌های انسانی این استان می‌توان به افراد بنامی از منطقه سیستان که شاگردان امام سجاد (ع) و امام صادق (ع) بودند اشاره کرد و این افراد قابل توجه بوده و نشان می‌دهد که افراد صاحب‌نامی را در طول تاریخ در خود پرورش داده است.
بزمانی گفت: در مقطع کنونی نیز سهمی از نیروی انسانی بسیار والایی دارد از جمله وجود آیت‌الله سیستانی که ریشه از همین سرزمین دارد و یا استاد بزرگ شهید مرتضی مطهری که از منطقه سیستان هستند لذا وجود چنین افرادی نشان دهنده این است که این استان سهم زیادی از نیروی انسانی داشته که مزایای آن است و دارای چهره‌های تاثیرگذاری است.

وی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی از پراکندگی جمعیت بسیار بالایی برخوردار بوده به طوری که فاصله هر شهرستانی در جنوب استان چیزی حدود 150 کیلومتر است، نرخ رشد باسوادی در استان 71 درصد، نرخ رشد بیکاری 7.8 درصد، رشد جمعیت 1.5 درصد است و بعد از انقلاب اسلامی توجه زیادی به بحث آموزشی و مراکز آموزش عالی به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در این استان شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان به موقعیت تبلیغات اسلامی در استان اشاره و عنوان کرد: تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای موثر در حوزه فرهنگی و دین است که در کل استان و شهرهای تابعه در این زمینه بیشترین سهم مربوط به تبلیغات اسلامی است.

بزمانی گفت: در این استان نزدیک به 700 هیئات مذهبی، 400 مداح وجود دارند که به صورت رسمی ثبت‌نام شده‌اند، اجرای مراسمات در استان طوری است که در زمینه اشاعه برنامه‌های دینی و مذهبی و سایر مناسبت‌ها مانند سایر نقاط کشور نیست با توجه به اینکه طراحی و برنامه‌ریزی‌های دشمنان به منظور ایجاد شکاف بین تشیع و تسنن و دامن زدن به اختلافات زیاد است لذا هر برنامه‌ای که ما اجرا می‌کنیم باید همراه با بازدید بسیج باشد.

وی اضافه کرد: استان ما یک استان ورودی است که دشمن برنامه‌ریزی کرده تا حتما از اینجا به نظام و مردم صدمه وارد کند بنابراین کار کردن در این خطه یکی از شرایط بسیار سخت است زیرا 11 سرویس جاسوسی وجود دارد که فعالیت می‌کنند تا امنیت این استان را برهم زنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، اجرای ارزش‌های اسلامی و اندیشه تابناک اسلام، دفاع از اصول ارزش‌های اسلام و انقلاب است و در زمینه تقویت روح بندگی و عبودیت اقدام می‌کند پس بر شما کارشناسان روابط عمومی و سربازان اطلاع رسانی دینی این است که اهمیت کار خود را بیشتر بدانید.

بزمانی تاکید کرد: سربازان این فرهنگ شما هستید، کسانی که در عرصه اطلاع رسانی فرهنگ دینی فعالیت می‌کنید این رسالت را شما عهده‌دار هستید تا خود را به عنوان مجاهدی بدانید که در این عرصه فرهنگی در تقابل با دشمن معارض قرار گرفته و تمام تلاش خود را برای مقابله با این جبهه معارض به کار بندید.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید اطلاعاتتش به روز باشد، توجه مخاطبان را برانگیزد زیرا اگر به اینها توجه شود با بهره‌گیری از امکانات روز و بازتاب‌هایی که دارد می‌توان خلاء ‌ای را که هر روز در جامعه اسلامی مشاهده می‌شود را پر کرده و به رسالتش که بر دوش او نهاده شده به نحو احسن عمل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: انتظار ما از روابط عمومی‌ها این است که این هنر را داشته باشید تا در عرصه اطلاع رسانی دینی و در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، ضمن روشنگری تمام تلاش و همت خود را در این راه به کار گیرید.

بزمانی گفت: این استان میزبان رهبر فرزانه انقلاب و مراجع تقلیدی چون آیت‌الله مکارم شیرازی (در چابهار) بوده بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است و امیدواریم در کارگاه آموزشی به موضوعات مهم استان بیشتر پرداخته شود و پیشاپیش اعیاد شعبانیه را تبریک گفته و توفیق خدمتگزاری هرچه بیشتر به دین اسلام و اهل بیت (ع) و ارزش‌های اسلامی از خداوند منان خواستاریم.

وی از دست اندرکاران تبلیغات اسلامی و به ویژه رئیس تبلیغات اسلامی چابهار و حوزه خبر که تلاش کردند تا این گردهمایی برگزار شود تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark