کد مطلب: 37864
 
اوباما: به داعش در هر کجا که باشد حمله می‌کنیم/ اعزام 475 نظامی آمريکايی ديگر به عراق
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به انجام حملات بر ضد داعش در هر "مکان که باشند‌" متعهد شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۲
اوباما: به داعش در هر کجا که باشد حمله می‌کنیم/ اعزام 475 نظامی آمريکايی ديگر به عراق
 
به گزارش زاهدانه به نقل از  خبرگزاری رویترز،" باراک اوباما "رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه اعلام کرد آمریکا ائتلافی گسترده را برای حمله بی امان به منظور از بین بردن تروریست‌های داعش  در عراق و سوریه و "هرکجا که باشند" رهبری خواهد کرد.  

اوباما در بخش‌هایی از سخنان خود که خطاب به ملت آمریکا بیان کرد افزود:" این حملات استقرار نیروهای رزمی آمریکا را در سرزمین‌های خارجی شامل نخواهد شد."
  
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد : "این حمله برای مبارزه با تروریسم و از طریق تلاش جدی و بی امان برای مقابله با سازمان دولت اسلامی در هر کجا که باشند، با استفاده از نیروی هوایی آمریکا و حمایت ما از نیروهای شرکایمان انجام خواهد شد." 

 اوباما در سخنان مهمی خطاب به مردم امریکا اعلام کرد به منظور آموزش نیروهای ارتش عراق ، 475 نظامی امریکایی دیگر را به این کشور اعزام خواهد کرد.

وی همچنین گفت دامنه حملات هوایی به مواضع داعش را در عراق گسترش خواهد داد.
 
رئیس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد دامنه حملات هوایی خود را به مواضع ستیزه جویان «دولت اسلامی» در عراق گسترش خواهد داد و به منظور آموزش نیروهای ارتش عراق، 475 نظامی امریکایی دیگر را نیز به این کشور اعزام خواهد کرد.

وی گفت: "ما در راستای کار با دولت عراق، تلاش هایمان را فراتر از صرف محافظت از مردم خودمان و مأموریت های انسان دوستانه گسترش خواهیم داد به نحوی که اکنون درحال ضربه زدن به اهداف داعش هستیم و نیروهای عراقی نیز به تهاجم خود به ستیزه جویان این گروه ادامه می دهند."

رئیس جمهور امریکا گفت این نیروهای کمکی، به صدها نظامی امریکایی دیگر که قبلا به عراق اعزام شده اند و سرگرم بررسی و مطالعه چگونگی کمک به دولت عراق و نیروهای مناطق کردنشین برای مقابله با تهدیدهای داعش  هستند، خواهند پیوست.

اوباما در این سخنرانی تلویزیونی گفت: "اکنون که آن گروه‌ها کارشان را به پایان رسانده اند و دولت جدید در عراق تشکیل شده است، 475 نظامی کمکی به عراق اعزام خواهیم کرد."

وی افزود : "همان طور که قبلا  هم گفته ام، این نیروهای امریکایی در مأموریت های جنگی شرکت نخواهند کرد." 

اوباما در واقع در این سخنرانی تلاش کرد تا به مخاطبان خود یعنی مردم امریکا اطمیناندهد پای نظامیان امریکایی به جنگ زمینی دیگری در عراق کشانده نخواهد شد.
 
رئیس جمهور امریکا با این حال خاطرنشان کرد لازم است که آنها به ارتش عراق و نیروهای کرد، از راه آموزش، اطلاعات و تجهیزات کمک کنند.

 امریکا هشتم اوت موج حملات هوایی به عراق را با هدف جلوگیری از یورش ستیزه جویان داعش  که شهر اربیل مرکز منطقه کردنشین شمال عراق و محل استقرار هیئت دیپلماتیک امریکا را تهدید می کردند، آغاز کرد.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark