کد مطلب: 47485
 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان وبلوچستان:
امنیت دانش آموزان، دغدغه اصلی والدین/ برخورد پلیس با تخلفات احتمالی سرویس‌های مدارس در زاهدان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان وبلوچستان از برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با تخلفات احتمالی سرویس‌های مدارس در زاهدان خبر داد و گفت: در جهت تسهیل عبور و مرور در حوزه ترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی تمهیدات خوبی اندیشیده است که با شروع سال تحصیلی در محل هايی که امکان رفت و آمد دانش آموزان وجود دارد بتواند از بروز حوادث ناگوار جلوگيری کند.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
 
به گزارش زاهدانه، روزهای پایانی شهریور‌ماه که از راه می‌‌رسد، دوباره خاطرات دوران تحصیلی در ذهن همه افراد جامعه خطور می کند خاطراتی از جنس کتاب و تخته و گچ، خاطرات دوران شیرین یاد گرفتن حروف الفبا و همهمه هیجان بچه ها در راه مدرسه که چه کسی زودتر صف اول را اذان خود کند.
این روزها علاوه بر شلوغی بازارها برای خرید و تهیه فرم مدارس، کیف و کفش و نوشت افزارها، المان های آموزشی و فرهنگی در سطح شهر نیز نصب شده است که همه نشان از آمدن ماه مهر دارد، در این بین تبلیغات برای پذیرش سرویس مدارس هم آغاز شده زیرا امسال نیز هزاران هزار دانش آموز راهی کلاس درس و مدرسه می شوند که برای ایاب و ذهاب خود مشکلاتی دارند و دراین زمینه نیز دغدغه اصلی والدین رفت و آمد سالم و ایمن فرزندانشان است.
از اینرو با شروع فصل مدارس دقت در رعايت قوانين راهنمايی و رانندگی به خصوص در معابر و خيابان هايی که مدارس در آن واقع شده است اهميت بيشتری پيدا می کند چرا که رعايت اين قوانين توسط رانندگان و دانش آموزان از بروز پيشامدها می کاهد.
در این زمینه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: در جهت تسهیل در عبور و مرور و التزام بخشی به حوزه ترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز تمهیدات خوبی اندیشیده است که با شروع مدارس با تمامی امکانات مجهز اعم از نیروی انسانی و لجستیکی به ويژه در محل هايی که امکان رفت و آمد دانش آموزان وجود دارد بتواند از بروز حوادث ناگوار جلوگيری کند.
سرهنگ«ابوالحسن ملکی» مهم‌ترین دغدغه والدین را انتخاب سرویس مدارس عنوان کرد وگفت: مدیران مدارس و خانواده‌ها باید در انتخاب سرویس مدارس توجه بیشتری داشته باشند و سرویس‌هایی را انتخاب کنند که دارای شرایط اخلاقی مناسب باشند.
ملکی با اشاره به اینکه کلیه هماهنگی ها و جلسات با شورای ترافیک و شهرداری در خصوص اصلاحات هندسی، خط کشی معابر وعلائم هشدار دهنده در جلو مدارس انجام شده است، افزود: در این زمینه با آموزش و پرورش نیز هماهنگی های لازم صورت گرفته است تا این نهاد هم با پلیس ترافیک در جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک و ساماندهی سرویس مدارس همکاری داشته باشد.
وی گفت: پلیس ترافیک در تلاش است تا با حضور مثمر ثمر در کلیه معابر، تقاطع ها و نقاط حادثه خیز مشکلاتی که برای شهروندان و دانش آموزان وجود دارد را کاهش دهد تا شاهد حوادث ناگوار در چرخه ترافیک نباشیم.
این مسئول بیان کرد: در سال تحصیلی جدید پوشش ترافیکی جهت آرامش شهروندان در دوشیفت صبح و بعدازظهر توسط ماموران راهنمایی و رانندگی به نحو شایسته انجام خواهد شد که در این زمینه با رانندگانی که از رعایت قوانین موجود تخطی کنند برخورد قاطعی صورت می گیرد.
سرهنگ ملکی ضمن تاکید فراوان به رانندگان جهت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: رانندگانی که سرویس مدارس و ایاب و ذهاب دانش آموزان را بر عهده دارند نباید خارج از ظرفیت مجاز خودرو اقدام به جابجایی دانش آموزان کنند، همچنین در حین رانندگی از رفتارهایی که تمرکز و توجه به رانندگی را کاهش می دهد نظیر صحبت کردن با تلفن همراه یا خوردن و آشامیدن پرهیز کنند و در این زمینه نیز با پلیس همکای لازم را داشته باشند.
وی بستن کمربند ایمنی را به راننده و سرنشینان خودرو هنگام رانندگی توصیه کرد و ادامه داد: سازمانها و نهادهای دولتی از جمله شهرداری و صداوسیما باید برای برقراری امنیت و آرامش در حوزه ترافیکی تلاش و همکاری خود را با پلیس راهنمایی و رانندگی داشته باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در ادامه به خانواده ها نیز توصیه کرد تا در انتخاب سرویس مدارس فرزندان خود دقت کافی داشته باشند و اگر در چرخه ترافیکی با مشکلی برخورد کردند پلیس راهنمایی و رانندگی را در جریان بگذارند تا پلیس اقدامات لازم را در جهت رفع آن مشکل انجام دهد.
سرهنگ ملکی در پایان افزود: امید است تا همه شهروندان با رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی در اجرا و ارتقای امنیت گام بردارند تا در حوزه ترافیکی شاهد امنیت و آرامش بیشتری باشیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark