کد مطلب: 28693
 
کارشناس سازمان بازیافت در گردهم‌آیی هفته‌ی پژوهش:
پلاستیک‌هایمان را درست مدیریت کنیم
اختتامیه‌ی هفته‌ی پژوهش در مرکز5 زاهدان برگزار شد
رسول حسن‌زهی گفت: استفاده‌ی بی‌رویه از پلاستیک بسیار زیان‌آور است و ما باید استفاده از این مواد را مدیریت کنیم.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۴
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون استان سیستان و بلوچستان، صبح امروز اعضای مراکز حوزه‌ی زاهدان با حضور در مرکز 5 زاهدان- شهید نوکندی- و ساخت "غول پلاستیکی" در اختتامیه‌ی هفته‌ی پژوهش شرکت کردند.

در ابتدای برنامه کارشناس سازمان بازیافت استان با اشاره به هفته‌ی پژوهش ضمن تشکر از همکاران به‌خاطر درک اهمیت پژوهش و همچنین انتخاب چنین موضوعی، واژه‌ی بازیافت را برای بچه‌ها توضیح داد و ضمن بیان تاثیر خطرناک زباله‌ها به خصوص پلاستیک بر محیط زیست و سلامتی انسانها گفت: هر روز 350000 کیلو گرم زباله در شهر زاهدان تولید می‌شود و این تولید زباله همچنان و در هر لحظه در سراسر جهان در حال تولید است.

رسول حسن‌زهی در ادامه افزود: استفاده‌ی بی‌رویه از پلاستیک بسیار زیان‌آور است و ما باید استفاده از این مواد را مدیریت کنیم.

وی در پایان همراه با نشان دادن عکس‌هایی از پلاستیک و مواد پلاستیکی در مورد کاربرد‌های این مواد بعد از مصرف توضیحاتی داد از جمله ساختن کارهای هنری از مواد دور ریختنی و تفکیک زباله‌ها.

گفتنی است در این گردهم‌آیی سه عضو کودک و نوجوان نیز در قالب داستان کوتاه ضررهای مواد پلاستیکیرا بیان کردند.

در پایان همه‌ی اعضا با "غول پلاستیکی" عکس یادگاری گرفتند.

قابل ذکر است: به‌مناسبت هفته‌ی پژوهش با پیشنهاد رابط آموزش موضوعی با عنوان "به پلاستیک بگوییم نه!" در سطح استان برگزار شد و اعضا زباله‌های پلاستیکی تولید شده در منزل خود را به مدت یک‌هفته جمع‌آوری کردند و در مرکز 5 زاهدان یک غول پلاستیکی ساختند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark