کد مطلب: 44253
 
تشدید اختلاف واشنگتن و تل‌آویو بر سر توافق هسته‌ای ایران
روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت مقامات بلند پایه اسرائیلی می گویند رئیس جمهور آمریکا در نهایت با هفت هزار سانتریفوژ برای ایران موافقت خواهد کرد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۹
تشدید اختلاف واشنگتن و تل‌آویو بر سر توافق هسته‌ای ایران
 
به گزارش زاهدانه ، مجادله تلخ میان تل آویو و واشنگتن بر سر شرایط توافق احتمالی با ایران شنبه شب اختلاف دیگری را ایجاد کرد و مقامات هر دو طرف، دیگری را مورد انتقاد قرار دادند و یکدیگر را به انتشار اطلاعات نادرست متهم کردند.

روز جمعه دو شبکه تلویزیونی اسرائیل به نقل از مقامات خود گفتند دولت اوباما آماده است با توافقی موافقت کند که اجازه دهد ایران هزاران سانتریفوژ داشته باشد و در نتیجه این کشور قادر خواهد بود ظرف چند ماه به بمب هسته ای دست یابد. این در حالی است که شبکه دو اسرائیل تعداد سانتریفوژهای مورد پذیرش آمریکا را 6500 و شبکه ده بیش از هفت هزار دستگاه تخمین زده است.

شبکه 10، شنبه شب به نقل از یک مقام بلند پایه آمریکایی اعلام کرد این اطلاعات بی‎معنا، بی اساس و نادرست است.

اما مقامات بلند پایه اسرائیلی نیز اظهارات این مقام آمریکایی را رد کردند و گفتند دولت اوباما با هشتاد درصد از خواسته های ایران از جمله حفظ هفت هزار از نه هزار دستگاه سانتریفوژ این کشور موافقت کرده است و در نتیجه ایران می تواند فقط ظرف چند ماه به مواد غنی شده کافی برای ساخت یک بمب دست یابد.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark