کد مطلب: 44901
 
اوباما: ایران توانمندی سایبری خوبی دارد
رپیس جمهور آمریکا در تازه ترین مصاحبه خود، به توان سایبری ایران، چین و روسیه اذعان کرد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
اوباما: ایران توانمندی سایبری خوبی دارد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد توانمندی سایبری ایران خوب و توانمندی چین و روسیه دراین زمینه بسیار خوب است اما توانمندی کره شمالی دراین زمینه چندان خوب نیست.

وی در گفتگو با پایگاه اینترنتی "Re/code" و با  تاکید بر خطر هکرهای حرفه‌ای گفت در این زمینه کار ایران خوب است و کار روسیه بسیار خوب، اما فن‌آوری کره شمالی در این زمینه ضعیف است.

وی افزود: در مقام مقایسه، می‌توانید  نگاه کنید که هکرهای کره شمالی چه آسیب‌هایی می‌توانند وارد کنند. اشاره وی حمله اخیر هکرهای کره شمالی به سایت‌های استودیوهای شرکت فیلمسازی سونی بود.

اوباما افزود: با این حال هکرهایی که برای کشور خاصی کار نمی‌کنند نیز ممکن است آسیب زیادی وارد کنند. بنابراین ما باید همواره توانمندی خود را برای مقابله با این افراد افزایش دهیم.

اف‌بی‌آی اخیرا اعلام کرد حمله سایبری به شرکت فیلمسازی سونی که گسترده‌ترین حمله اینچنینی به یک شرکت خصوصی در آمریکا به شمار می‌رود، کار هکرهای کره شمالی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا در این گفتگو تاکید کرد چین و روسیه و البته ایران در این زمینه متمایز هستند.

وی تصریح کرد: ما به صورت مستمر با این کشورها در این زمینه گفتگو می‌کنیم، همان‌طور که درباره موضوع هسته‌ای حرف می‌زنیم.

اوباما افزود: ما به آنها می‌گوییم که به نفع‌ هیچکس نیست حمله‌ای صورت دهد که ممکن است واکنش‌های جدی‌تری در پی داشته باشد.
 


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark