کد مطلب: 48764
 
گزارش زاهدانه از قاچاق کالا در تاکسی درون ‌شهری؛
کشف 270 کیلوگرم البسه دست دوم در زاهدان/ سلامت خود را وصله تاناکورا نکنید
ماموران پلیس آگاهی زاهدان دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توقیف یک دستگاه خودروی تاکسی درون‌شهری 270 کیلوگرم کالای قاچاق از نوع البسه دست دوم خارجی کشف کردند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
 
به گزارش زاهدانه، همه رقم همه مدل 5 هزار تومن بدو که هراج شد، تند تند کیسه لباس های دست دو از بلوز و شلوار گرفته تا کیف و کفش و کلاه همه را روی زمین پخش می کند و می گوید آتیش زدم به مالم بدو بیا اینور بازار؛ این جملاتی است که بارها هنگام مراجعه به بازار از زبان دست فروشان و کسبه شنیده اید.

اگر تاکنون گذری بر بازار رسولی یا بوتیک سلمان زاده زاهدان داشته اید حتما با لباس های دست دوم یا همان تاناکورا که با قیمت ارزانی در معرض دید عموم قرار گرفته اند مواجه شده اید، لباس هایی که سلامتی انسانها را به خطر انداخته و بدون هیچ مانعی به راحتی خرید و فروش می‌شوند به نحوی که فروش بالای آنها باعث شده پاساژ و بازارچه های زیادی را بخود اختصاص دهند لذا با توجه به حجم زیاد آنها نمی‌توان فرض کرد که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز وارد کشور می شوند.
استفاده از این لباس ها روزگاری مختص افراد بی بضاعت و کم توان بود اما امروزه مشتری های پر و پا قرصی برای خود پیدا کرده به گونه ای که مسافران در بازدید از سیستان وبلوچستان حتما به این بازارچه ها مراجعه و از این لباس ها به عنوان سوغاتی نیز استفاده می کنند.
این مهم بگونه ای است که در چهارراه رسولی زاهدان می توان از شیر مرغ تا جان آدمی زاد را جستجو کرد از انواع ادویه جات و ترشیجات گرفته تا البسه های تاناکورایی که سلامتی انسان ها را بعلت ارزان بودن مورد تهدید قرار داده است.
باید گفت که فروش این لباس ها همواره سلامتی شهروندان را در معرض تهدید قرار داده و به نوعی ورود آنها از کشورهای همجوار نوعی قاچاق محسوب می شود که در این زمینه نیز ماموران پلیس آگاهی زاهدان دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه استحفاظی خود به یک دستگاه خودروی تاکسی درون‌شهری برخورد و پس از بازرسی، مقادیری کالای قاچاق شامل 270 کیلوگرم البسه دست دوم خارجی قاچاق کشف کردند که که مراتب برای سیر مراحل قانونی و اعمال قانون به شعبه ویژه رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ارجاع شد.
در این راستا نیز شعبه یاد شده با توجه به شواهد و قرائن موجود در پرونده، متخلف پرونده را علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ 37 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

تاناکورا قابلیت استفاده ندارد
پیش از این نیز یک متخصص پوست و مو در گفت و گو با یکی از رسانه ها در رابطه با احتمال بروز بیماری پوستی به واسطه استفاده از لباس‌های دست‌دوم گفته بود: 10درصد مراجعان به پزشک یا بیمارستان را افرادی با حساسیت‌های پوستی ناشی از تماس با همین لباس‌ها تشکیل می‌دهند.

دکتر مینا دلیری با بیان اینکه بیماری ‌هایی مانند التهاب، اگزمای پوستی و کهیرهای تماسی از طریق استفاده از لباس‌های دست‌ دوم انتقال می ‌یابد، افزود: انواع عفونت، زگیل و قارچ‌ های پوستی و بیماری‌ های انگلی مانند گال و شپش به‌ وسیله استفاده از لباس‌های دست ‌دوم ضدعفونی‌ نشده سرایت می‌کند.

این پزشک متخصص بیان داشت: لباس‌ های دست‌ دوم به‌ راحتی می ‌توانند در افرادی که پوستی خشک دارند موجب بروز حساسیت و التهاب‌ های شدید در سطح بدن شود.
وی تصریح کرد: لباس‌ های زیر و کفش ‌های دست ‌دوم به‌ هیچ ‌وجه قابلیت استفاده ندارند زیرا برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ های انگلی، قارچی و ویروسی باید در دمای بالای 70درجه شست وشو و حتما اتوکشی شوند در صورتی که این مورد برای کفش قابل اجرا نیست.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark