کد مطلب: 36893
 
ملت عرب باید خود را برای جنگی طولانی، آماده کند!
حتی لحظه ای تردید نداریم دنیای عرب، با مصیبتی بزرگ روبه روست که برای رهایی از آن نیازمند گذشت زمان است ؛ ملت عرب باید خود را برای جنگی طولانی و سخت که بتواند بر آنچه به سرش آمده، فائق آید، آماده کند...
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۲
ملت عرب باید خود را برای جنگی طولانی، آماده کند!
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روزنامه "الوطن"؛ حتی لحظه ای تردید نداریم دنیای عرب، با مصیبتی بزرگ روبه روست که برای رهایی از آن نیازمند گذشت زمان است، البته اگر روزگار خود اجازه دهد و قدرت های بزرگ، مصیبت های جدیدی برای آن به وجود نیاورد. اگر نگاهی گذرا به اوضاع اسف بار دنیای عرب بیفکنیم، که اوضاع آشفته ی لیبی را می بینیم که گویی، زمانی طولانی در پیش دارد تا این درگیری ها و اختلافات داخلی را پشت سر بگذارد و به شکل مطلوبی از یک دولت دست یابد؛ سوریه نیز که از زمان استقلال خود تاکنون، بحران سختی را تجربه نکرده بود، اکنون گرفتار بحرانی شده که پایان آن مشخص نیست و مصیبت بارتر از این، تلاشهای تروریستی برای ورود به لبنان و چه بسا اردن است؛ همچنین، نگاهی به عراق، شدت بحرانی که این کشور با آن دست و پنجه نرم می کند و وحدت و ملی گرایی در این کشور را به ورطه ی نابودی می کشاند را نمایان می‌سازد.  

امروز، ملت عرب در این کشورها، با خطرهایی روبه روست که می توان آن را یکی از قسمت های سریالی تاریخ نامید... همانطور که پیش از این نیز، در معرض هجوم صلیبی ها، تاتار، مغول و پس از آن، عثمانی ها و استعمارگران فرانسوی و انگلیسی قرار گرفتند و صدها سال جنگ و درگیری و خسارت را تجربه کرده اند؛ امروز نیز، می بینیم نقش تاریخ با شهرک سازی صهیونیست ها که منجر به آوارگی بخشی از امت عربی، یعنی ملت فلسطین  شده است، کامل میشود؛ ملتی که همچنان با صبر و فداکاری امید بازگشت به وطن خود را دارند. روشن است که رژیم صهیونیستی، تنها اشغال فلسطین را در نظر ندارد، بلکه با الهام از مفاهیم توراتی خود، قصد دارد تمام منطقه عربی، از نیل تا فرات را مال خود کند و بر این اساس، به آشفتگی منطقه دامن زده و آن چیزی که آمریکا از آن به دفاع از خود تعبیر می کند، چیزی جز ایجاد درگیری به قصد نابودی منطقه نیست؛ متاسفانه، شرایط کنونی دنیای عرب، شرایطی روبه عقب و نامناسب است؛ از فروپاشیدگی و آشفتگی گرفته تا مساعدت برخی از عرب ها به اسرائیل در ضربه زدن به پیکره ی عرب ها... در شرایطی که این رژیم اشغالگر آینده عرب را تهدید می کند، سازمانی عجیب پرورش یافته که تمام کشورهای عربی را درنوردیده و منطقه ی عربی را در بخش دیگری از درگیری وارد کرده است؛ گویی دو رژیم اسرائیلی وجود دارد که جنگ بسیار سختی است و ظهور سازمان داعش و وحشی گری آن، نشان از آن دارد که مبارزه طولانی و گسترده خواهد بود؛ چرا که این گروه تروریستی، از مال کافی، انواع سلاح های جدید و تضمین های بین المللی که خود مسبب بوجود آمدن آن بوده برخوردار است و تجزیه طلب کینه توز و جنایت کاری است که اندیشه وحشی گری و نابودی هر چه را که بتواند، در دستور کار خود قرار داده است.

بنابراین، ملت عرب باید خود را برای جنگی طولانی و سخت که بتواند بر آنچه به سرش آمده، فائق آید، آماده کند... اطلاعات استراتژیک، تاکید می کنند که نسل های زیادی در آن جنگ شرکت خواهند داشت و سال های سخت را تجربه خواهند کرد. آنهایی که به منطقه آمده اند، اشغالگرانی هستند که با فرقه گرایی و تفرقه افکنی، به دنبال نابودی ملت ها هستند، تا سرزمین آنها را غصب کنند؛ این رویکرد، به روشنی در اخراج مسیحیان و ایزدی ها از موصل  و کشتار شیعیان و اهل سنت، نمایان است.

بنابراین، ما با سخت ترین و تاریخی ترین جنگ های عرب روبه رو هستیم...اسرائیل، تولید مثل کرده و برای بقای خود، همچنان به تولید مثل ادامه خواهد داد... البته، مردان مقاومت، تاکنون، برای رسیدن به ما یحتاج خود در جنگ های آینده، مقتدرانه از خود دفاع کرده اند و نمایش مقتدرانه ای در این عرصه از خود نشان داده اند.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark