کد مطلب: 41103
 
مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران وارد مرحله انتظار شده است
مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران پس از تمدید هفت ماهه آن وارد مرحله انتظار شده است.
تاریخ انتشار : شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۷
مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران وارد مرحله انتظار شده است
 
به گزارش زاهدانه به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،‌ ماراتن مذاکرات هسته‌ای با تمدید هفت ماه دیگر آن پایان یافت. نه پیشرفتی به دست آمد و نه شکستی ثبت شد به تمدید زمان انجامید . تمدید زمان مذاکرات نیز بر فشارها به طرف غربی به علت تغییرات سیاسی و منطقه ای خواهد افزود چرا که این تغییرات سیاسی و منطقه‌ای بر تصمیم گیران در ارتباط با مسئله هسته ای تأثیر خواهد گذاشت.

اسماعیل جلیلی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران گفت: فشار لابی صهیونیستها واضح و آشکار است تا این مذاکرات به نتیجه نرسد. همچنین تلاش می شود مذاکرات مخدوش شود اما هیئت ایرانی برای مقابله با این مسائل ، هوشیار است. کارهایی که طرف مقابل انجام می دهد بیانگر این مطلب است. امیدواریم تغییرات سیاسی به ویژه در آمریکا بر مذاکرات تأثیر نگذارد.

خبرنگار المنار گفت تعداد سانتریفوژها و تأسیسات اراک ، دو پرونده‌ای هستند که در حال بررسی است. تحریمهای بین المللی و تحریمهای یکجانبه نیز از مهم ترین موارد اختلافی باقیمانده است که ایران خواستار برطرف شدن این اختلافات به محض اجرای هر توافقی است.

حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
مجلس شورای اسلامی گفت: زمانیکه می گوییم برنامه ما صلح آمیز است و درباره برخی موضوعات اتفاق نظر داریم دیگر دلیل این تحریمها چیست ؟ چرا باید این تحریمها بماند چرا باید تحریمها به صورت تدریجی لغو شود ؟ زمانیکه توافقی را امضا  و به تعهداتمان عمل می کنیم باید فورا تحریمها لغو شود زیرا دلیل منطقی برای وجود این تحریمها وجود ندارد.

خبرنگار المنار گفت توافق تمدید شده ژنو به ایران اجازه می دهد به یازده میلیارد دلار مسدود شده دست یابد و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تأسیسات ایران نظارت خواهد کرد و روند مذاکرات نیز پس از مشخص کردن زمان و مکان به زودی آغاز خواهد شد.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark