کد مطلب: 31708
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد
فعالیت 43 دستگاه امدادخودروی ثابت و سیار در محورهای سیستان و بلوچستان
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در تعطیلات نوروز برای امدادرسانی به وسایل نقلیه 19 امداد خودروی ثابت و 24 امداد خودروی سیار در جاده‌ها حضور فعال خواهند داشت.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۵۹
علیرضا مجرد
 
علیرضا مجرد
به گزارش زاهدانه ، علیرضا مجرد ظهر امروز در جلسه اعضای کارگروه ایمنی جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 186 فقره تصادف فوتی رخ داده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: 361 فقره تصادف در مدت فوق در بخش حمل و نقل برون شهری رخ داده است که باید عملکرد شرکت‌های مسافر بری مورد بررسی قرار گیرد تا سطح امنیت با ناوگان اتوبوس برون شهری بالا رود.

این مسئول اذعان داشت: ما به عنوان مسئولان بخش حمل و نقل بیش از دیگران باید احساس مسئولیت کنیم.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح نوروزی که از 25 اسفند تا 15 فروردین 93 آغاز شده وظایف همه دستگاه‌ها به آنها ابلاغ شده است.

مجرد خاطرنشان کرد: در بخش امدادی با همکاری دستگاه‌‌های مربوطه 50 اکیپ در محورهای مواصلاتی با حضور روزانه 250 نیرو در 20 روز مستقر و فعال هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان بیان داشت: 116 نقطه حادثه خیز استان توسط پلیس و دستگاه‌های مربوطه شناسایی و ایمن سازی شده است.

این مسئول افزود: هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های بیمه‌گذار صورت گرفته تا مباحث بیمه بررسی شود.

وی تصریح کرد: طبق ماده 18 اصلاح بیمه، بیمه شخص ثالث تا 3 میلیون 800 هزار تومان و بیمه بدنه تا یک میلیون تومان بدون نیاز به کروکی توسط ادارات بیمه به مسافران نوروزی پرداخت خواهد شد.

مجرد گفت: در زمینه امدادرسانی به وسایل نقلیه با شرکت‌های فعال استان هماهنگ شد و 19 امداد خودروی ثابت و 24 امداد خودروی سیار در جاده‌های استان حضور فعال خواهند داشت.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان اذعان داشت: چهار مرکز معاینه فنی به صورت شبانه روزی در استان در راستای اجرای طرح نوروزی فعال است.

این مسئول اضافه کرد: در بخش فوریت‌های پزشکی یک بالگرد امداد جاده‌ای برای تصریح در انتقال مصدومان به مراکز درمانی صورت گرفته است.

این مسئول افزود: در ایام نوروز 92، 147 فقره تصادف رخ داده در استان که 37 نفر جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش تصادفات و 38 درصد کاهش تلفات را داشته است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان با کسب رتبه ششم کشور دارای جایگاه مطلوبی است که امسال باید تلاش شود ضمن حفظ آن به سمت بالاتر بردن ضریب ایمنی و کاهش صدمات و تلفات قدم برداریم.

در پایان هر یک از اعضای جلسه به بیان عملکرد خود برای نوروز 93 پرداختند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark