کد مطلب: 30961
 
همایش فضایل رضوی در زاهدان برگزار می شود
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هشتمین همایش ملی علمی پژوهشی فضایل رضوی با رویکرد سیره دینی و اجتماعی حضرت امام رضا(ع) در زاهدان برگزار می شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۱
 
حجت الاسلام دانشی

حجت الاسلام ˈعباس دانشیˈ در گفتگو با خبرنگار زاهدانه گفت : این همایش از جمله برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اعلام شده از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برای سال 93 است که همزمان با ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و دهه کرامت در 19 استان با محوریت علمی پژوهشی برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: نگاه محدثان مذاهب به روایات امام رضا(ع)، نگاه رجالیون مذاهب به شخصیت حضرت، بررسی روایات امام رضا (ع) در صحاح سته و کتب اربعه همچنین زیارت حضرت و توسل به آن امام همام در سیره عملی علمای فریقین و راهکارهای تقریب مذاهب در سیره و گفتار امام رضا(ع) از مهمترین محورهای این همایش است.

وی گفت: محورها و زمان ارسال آثار برای هشتمین همایش ملی علمی پژوهشی فضایل رضوی با رویکرد سیره دینی و اجتماعی امام رضا(ع) از اوایل بهمن ماه از طریق فضای مجازی و پوستر فراخوان شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: با وجودی که زمان زیادی از توزیع فراخوان این همایش نگذشته تاکنون چندین مقاله با محورهای مورد نظر به دبیرخانه ارائه شد که این نشانگر علاقه مندی محققان، پژوهشگران و دانشگاهیان به سیره و منش امام رضا(ع) است.

دانشی اظهار داشت: هفتمین همایش ملی علمی پژوهشی فضایل رضوی با محوریت سیره اجتماعی امام رضا(ع) پارسال نیز با ارسال 131 مقاله از پژوهشگران سراسر کشور در زاهدان برگزار شد.


انتهای پیام /

Share/Save/Bookmark