کد مطلب: 62238
 
با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانی؛
کتابخانه سیار به زودی در زاهدان افتتاح می‌شود
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: کتابخانه سیار شهرداری زاهدان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانه به زودی افتتاح می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، کتابخانه سیار معمولاً به کتابخانه‌هایی می‌گویند که درون وسیله نقلیه‌ای بزرگ جاسازی شده و بین مکان‌های مختلف شهری و روستایی در حرکت است و با توقف در هر یک از این مکان‌ها خدماتش را ارائه می‌کند.

کتابخانه‌های سیار بیش از همه در مناطق روستایی برای رساندن و گردش کتاب در روستا‌های دورأفتاده، پراکنده و کم جمعیتی که فاقد کتابخانه‌اند، کار برد دارد.

این کتابخانه‌ها که ابتدا با هدف مبارزه با بیسوادی و رساندن منابع مکتوب به جوامع محروم از تحصیلات و کتابخانه، برپشت چهارپایان یا با گاری حمل می‌شدند.

امروزه با انواع منابع مکتوب، دیداری – شنیداری و الکترونیکی در انواع وسایل نقلیه مانند اتوبوس، مینی بوس، وانت، قطار و کشتی جا گرفته‌اند و هنوز بین نقاط دورأفتاده و کم جمعیتی که دسترسی به کتابخانه ندارند، در گردش هستند.

راه‌اندازی چند کتابخانه سیار برای خدمات‌رسانی به حاشیه شهر زاهدان

حمیدرضا عابدی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کتابخانه سیار شهرداری زاهدان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانی و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب در سطح شهر استقرار خواهد یافت.

وی افزود: کلان شهر زاهدان تاکنون فاقد کتابخانه سیار بوده و از این رو راه‌اندازی چند کتابخانه سیار برای خدمات‌رسانی به نقاط حاشیه‌ای ضرورت دارد.

عابدی گفت: به منظور راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهر، یک دستگاه اتوبوس تعیین و برای آماده‌سازی و تجهیز در اختیار قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان تصریح کرد: در بازه‌های زمانی مختلف با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر محله هر روز کلاس‌های اموزشی برگزار می‌شود.

به گفته عابدی؛ این کتابخانه سیار در مرحله اجرا و هنوز افتتاح نشده است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark