کد مطلب: 50195
 
گزارش زاهدانه از جاده های غیر استاندارد جنوب شرق؛
نواخته شدن ناقوس مرگ در جاده های سیستان وبلوچستان/ مرگ 363 نفر طی 40 روز در جاده های استان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه در طی 40 روز گذشته بیش از 2 هزار حادثه در جاده های استان رخ داده است، گفت: در این حوادث 363 نفر جان خود را از دست دادند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۹
 
به گزارش زاهدانه، سیستان وبلوچستان دومین استان پهناور کشوراست که علی رغم گستردگی راه های مواصلاتی خود با کمترین علائم راهنمایی و رانندگی مواجه است. به گونه ای که در پیچ و خم جاده های مواصلاتی این استان تاکنون شاهد مرگ بسیاری از افراد و وابستگان خود بوده ایم که این مهم نه تنها به علت خواب آلودگی و غفلت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط خود افراد بوده بلکه از این حیث که فاقد آزاد راه و جاده های استاندارد است هم هرازگاهی آماری به گوش می رسد که برخورد با حیوانات اهلی همچون شتر نیز عاملی برای از بین رفتن جان انسان ها در جاده های این استان به شمار می رود.
استان پهناوری که قریب به ۲۵هزار کیلو متر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد اما فاقد هرگونه آزاد راه است به این صورت که در این خطه از کشورهیچ راهی تحت عنوان آزاد راه وجود ندارد .
در همین رابطه مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان وبلوچستان در گفت وگو با یکی از اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در طی 40 روز گذشته 2 هزارو 821 حادثه در جاده های استان رخ داده است، اظهار داشت: در این حوادث 363 نفر جان خود را از دست دادند.
 رسول راشکی با بیان اینکه طی این مدت بالاترین آمار حوادث به وقوع پیوسته و متوفیان را داشته ایم، گفت: در این مدت علاوه بر اینکه 828 خانواده و 11 هزار و289 نفر دچار حادثه شدند شش هزار و849 نفر دیگر نیز مصدوم شدند.
وی بیان داشت: تعداد آسیب دیدگان در این مدت10 هزارو926 نفر است که در مجموع از میان افراد حادثه دیده و آسیب دیدگان، هزار و109 نفر به صورت سرپایی درمان و 2 هزارو237 نفر نیز به مرکز درمانی منتقل شدند.
این مسئول ادامه داد: از مجموع 363 نفر افراد فوت شده 7 نفر حین انتقال به مرکز و 356 نفر در همان صحنه جان خود را از دست دادند.
راشکی با بیان اینکه72 بسته غذایی در بین حادثه دیدگان توزیع شده است، خاطر نشان کرد: طی این مدت 3 هزارو256 گروه عملیاتی شامل 7 پزشک، 2هزارو400 پرستار، 9 هزارو347 نجاتگر و 102 امدادگر در کار امدادرسانی مشارکت داشتند و 2 هزارو672 آمبولانس، 612 خودروی نجات تیپ 1 و 2 و 3 بالگرد در حوادث به وقوع پیوسته شرکت کردند.
 انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark