کد مطلب: 38261
 
روز سوم مسابقات آسیایی اینچئون + برنامه باری‌ها و مصاحبه‌ها
یک مدال طلا و 2 نقره برای کاروان ورزشی ایران
وزنه‌بردار دسته ۶۹ کیلوگرم کشورمان با سه بار ناکامی در حرکت دو ضرب به کار خود پایان داد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
یک مدال طلا و 2 نقره برای کاروان ورزشی ایران
 
مسابقات آسیایی اینچئون از 29 شهریور آغاز و تا 12 مهر ادامه خواهد داشت.

برنامه ورزشکاران ایران در روز سوم این رقابت‌ها به شرح ذیل می‌باشد:

31 شهریور:

تیراندازی:  
تفنگ بادی 10 متر بانوان و 25 متر تپانچه بانوان ساعت 3:30
تفنگ بادی 10 متر بانوان فینال ساعت 6
25 متر تپانچه بانوان فینال ساعت 9

هندبال:
 ایران کویت ساعت 4:30

وزنه‌برداری:
جابربهروزی و مرتضی رضاییان وزن 69 کیلوگرم ساعت 13:30

ووشو:  
مراحل یک چهارم نهایی ساندایی مردان و بانوان

شنا:
جمال چاوشی‌‌فر50 متر کرال پشت
احمد رضا جلالی و مهدی انصاری 200متر مختلط انفرادی

روئینگ- رپه شارژ
سبک وزن تک نفره مردان ساعت 4:30
سبک وزن دو نفره مردان ساعت 5

جودو:
محجوب در وزن 100- کیلو و پهلوانی در وزن 100+ کیلوگرم

**بانوان تیراندازی نخستین مدال کاروان ایران را کسب کردند


    
تیم تفنگ ۱۰ متر بادی بانوان ایران به مدال نقره بازی‌های آسیایی دست یافت.

تیم تفنگ بادی 10 متر زنان (نجمه خدمتی، الهه احمدی و نرجس امام قلی نژاد) صبح امروز در رقابتهای تیمی این رشته شرکت کرد و به مدال نقره تیمی رسید.

در انفرادی این ماده نیز نجمه خدمتی با کسب 472.2 امتیاز به عنوان چهارم رسید و نرجس امام‌قلی نژاد با کسب 416.3 امتیاز ششم شد و هر دو به فینال رسیدند اما الهه احمدی نتوانست راهی فینال شود.

تیراندازان چین،‌ (سه نماینده)، هند، ایران (دو نماینده)،‌ کره جنوبی و سنگاپور راهی فینال شدند.

**فرشاد عربی در فرم نان چوان بازیهای آسیایی هشتم شد


به گزارش خبرنگار اعزامی کمیته ملی المپیک، صبح امروز و در ادامه رقابتهای تالو، فرشاد عربی در فرم نان چوان با حریفان خود رقابت کرد که با امتیاز 9.53 هشتم شد. او ساعت 14 امروز باید در فرم نن گوئن رقابت کند تا جایگاه نهایی‌اش مشخص شود. جمع امتیازات این دو فرم جایگاه تالوکاران را مشخص خواهد کرد.

در فرم نان چوان چین، ماکائو و ویتنام اول تا سوم هستند.

**حبیبیان در رویینگ سبک وزن فینالیست شد


قایقران ایران به فینال رویینگ سبک وزن مردان بازیهای آسیایی راه یافت.

صبح امروز رقابتهای شانس مجدد رویینگ سبک وزن مردان برگزار شد که عاقل حبیبیان قایقران کشورمان موفق شد به فینال صعود کند.

فینال این رشته چهارشنبه برگزار می‌شود.

**صدرنشینی و صعود تیم ملی هندبال با برتری مقابل کویت

    
تیم ملی ایران از مرحله گروهی مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی به عنوان تیم اول صعود کرد.

تیم ایران در دومین دیدار مرحله گروهی مسابقات هندبال بازی‌های آسیایی با برتری 29 بر 25 مقابل کویت در صدر گروه B قرار گرفت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.ایران در نیمه نخست با نتیجه 16 بر 15 از حریف عقب بود اما در نهایت بر کویت غلبه کرد. شاگردان بروت ماچک در نخستین دیدار هم  41 بر 10 هنگ کنگ را شکست دادند.

بازی حساسی بود و رقیبی سرسخت. کویت در هندبال آسیا یکی از بهترین هاست و برای نبرد با ایران هم  آماده بود اما روحیه جنگدگی و انگیزه بالای ملی پوشان کشورمان به آنها اجازه نداد خودی نشان دهند. نیمه اول به نام ایران نشد و کوبتی ها بهتر از ما در زمین ظاهر شدند چرا که به قول بازیکنان هنوز خواب بودند و از آنجاییکه عادن با بازی کردن در صبح ندارند کمی طول کشید تا به خود بیایند و برای همین نیمه نخست 15- 16 به نفع کویت تمام شد اما در نیمه دوم زمانی که بازیکنان ما بیدار شدند! و به خود آمدند گوی و میدان را بدست گرفتند و با تغییر تاکتیک و استفاده از بازیکنانی که ماچک برای مرحله بعد در آب نمک گداشته بود توانستند از کویتی ها پیش بیفتند و این بازی حساس را با نتیجه 29-25 از آن خود کنند و به مرحله دوم صعود کردند و بدون شک در مرحله بعد کار به مراتب سخت تری دارند اما هدف حضور در بین 4 تیم برتر است و برای ان تلاش خواهند کرد.

**بانوان ایران در تپانچه ۲۵ متر دهم شدند

تیم بانوان تپانچه ۲۵ متر ایران در رده دهم بازیهای آسیایی اینچئون قرار گرفت.

تیم بانوان تپانچه 25 متر ایران متشکل از الهام هریجانی، مریم سلطانی و سارینا قرابتی در بخش تیمی با 846 امتیاز در رده دهم قرار گرفت.

در این رقابت تیم کره جنوبی در رتبه نخست ایستاد.

**صعود تیم ۴ نفره روئینگ بانوان و آقایان ایران به فینال
    
تیم ۴ نفره ایران در هر ۲ رده بانوان و آقایان راهی دور فینال شد.

تیم روئینگ 4 نفره ایران در هر دو بخش مردان و زنان توانست در مرحله رپه شارژ یا شانس مجدد جواز حضور در مرحله فینال را کسب کند.

تیم روئینگ بانوان ایران متشکل از حمیرا برزگر، نازنین ملائی، مهسا جوار و سولماز عباسی‌زاد و تیم روئینگ مردان شامل سیاوش سعیدی، خشایار عباس آبادی، مسعود فتحی و صابر نادری بود.

فینال این رقایت‌ها چهارشنبه برگزار می‌شود.

**ماچک: نیمه اول نرمال نبودیم/خوشحال هستم که این نبرد را برنده شدیم

    
سرمربی تیم ملی هندبال از رقابت برابر کویت راضی بود چراکه این حریف را سرسخت می دانست و معتقد بود که آنها می توانند برای ایران مشکل ساز شوند.

ماچک پس از پایان بازی و برد برابر کویت گفت: نیمه اول خوب ظاهر نشدیم آنهم بخاطر اینکه نرمال نبودیم و از آنجاییکه بازی صبح بود کمی طول کشید تا بازیکنان خود را در زمین پیدا کنند از طرفی هم از دیروز تا به امروز زمان کافی برای تمرین و استراحت نداشتیم اما به هر حال در نیمه دوم توانستیم آن بازی خود را به نمایش بگذاریم و خوشحال هستم که این نبرد را برنده شدیم و از عملکرد بازیکنانم هم راضی هستم.

ماچک درباره حریف بعدی هم گفت: هنوز حریف مان در مرحله بعد مشخص نیست و نمی توانم الان نظری بدهم امیدوارم که در مرحله بعد هم بتوانیم خوب ظاهر شویم.
اما سرمربی تیم ملی کویت که از باخت برابر ایران بسیار ناراحت بود فقط به گفتن یک جمله بسنده کرد و آنهم اینکه چه بگویم؟ ایران برنده شد دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی ماند!

**دوچرخه سواری بازیهای آسیایی؛ ورپشتی و دانشور صعود کردند

هر 2 نماینده ایران در رقابت های دوچرخه سواری ماده اسپرینت 200 متر از مرحله مقدماتی صعود کردند.

حسن علی ورپشتی در این بخش از مسابقات در مصاف با حریف کره ای با زمان 10 دقیقه و 386 صدم و محمد دانشور نیز با رقیبی از هنگ کنگ رکاب زد که با زمان 10 دقیقه و 175 صدم ثانیه به مرحله دوم صعود کردند.

در این مرحله 21 شرکت کننده حضور داشتند که 16 نفر صعود کردند. مرحله بعدی رقابت ها بعدازظهر برگزار خواهد شد.

قرعه دوچرخه سوران صعود کننده بر حسب رکوردهایی که به دست آورند در این مرحله مشخص خواهد شد. به این ترتیب که نفر اول و آخر جدول به هم می خورند.

**دوچرخه سواری بازیهای آسیایی؛ ناطقی در مرحله اول ششم شد
    
نماینده تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان در ماده امونیوم به عنوان ششمی مرحله مقدماتی دست یافت.

حسین ناطقی تنها نماینده ایران در رقابت های دوچرخه سواری امونیوم در مرحله اول به عنوان ششمی دست یافت.
در این مرحله از رقابت های امونیوم رکوردی ثبت نمی شود و رکابزنان فقط برای شناخت و محک زدن رقبای خود به میدان می روند. مرحله دوم این مسابقات نیز بعد ازظهر برگزار می شود.

**سه کناری پرگل ترین بازیکن هندبال: به قدرت این تیم هندبال ایمان دارم
    
در دو دیدار تیم ملی هندبال ایران با اندونزی و کویت امید سه کناری ستاره ایران بود او در روز اول عملکرد بسیار خوبی داشت و در روز دوم برابر کویت نیز بیشترین گل را برای ایران زد.

امید سه کناری پرگل ترین بازیکن هندبال کشورمان  13 اقدام داشت که از آن تعداد توانست 10 گل را برای کشورمان به ثمر برساند.پس از او کاظمی 6 گل به ثمر رساند و شاهو نصرتی نیز 5 گل را به نام خود کرد.

امید سه کناری درباره پیروزی برابر کویت گفت:کویت حریف سرسختی بود و خیلی ها تصور می کردند که برابر این تیم به مشکل خواهیم خورد اما من می دانستم که توانایی پیروزی برابر آنها را داریم. می دانستم که راحت هم به آن خواهیم رسید که خدارا شکر این اتفاق هم افتاد من به قدرت تیم خودمان ایمان دارم و معتقدم که در بین 4 تیم برتر قرار خواهیم گرفت. برای همین هم تمام تلاش مان را خواهیم کرد و با تمام توان در مرحله بعد بu جنگ حریفان می رویم.

**تیراندازان ایران طلا و نقره گرفتند/ سه مدال در آغاز سومین روز

    
2 تیرانداز ایرانی در رشته تفنگ ۱۰ متر بادی به مدال طلا و نقره رسیدند.

مرحله فینال تیراندازی تفنگ بادی بانوان با حضور 8 تیرانداز برتر برگزار شد که نجمه خدمتی با امتیاز  207،9 و نرجس امام قلی‌نژاد با امتیاز 206،6 نمایندگان کشورمان به ترتیب مدال طلا و نقره رسیدند.

پیش از این نیز تیم ایران در تفنگ بادی 10 متر مدال نقره را کسب کرده بود.

بدین ترتیب کاروان ایران در آغاز سومین روز بازی‌های آسیا 3 مدال تا این لحظه کسب کرده است.

**رضوانی: عملکرد چاووشی فر عالی بود
    
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو عملکرد چاووشی را در بازی های آسیایی مثبت ارزیابی کرد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنای کشورمان افزود: ما از ابتدا نه ادعای مدال آوری داشتیم و نه این که شگفتی بیافرینیم اما با توجه به نتایجی که به دست آوردیم حقانیت شنا را ثابت کردیم و نشان دادیم که شنای ایران در حال پیشرفت است.

مسابقات شنای ماده 50 متر کرال پشت بازی‌های آسیایی صبح امروز دوشنبه ادامه پیدا کرد که طی آن جمال چاووشی‌فر در گروه خود با ثبت زمان 26 ثانیه و 77 صدم ثانیه چهارم شد. این شناگر که روز گذشته در ماده صد متر کرال پشت رکورد ایران را شکسته بود این بار نیز در 50 متر کرال پشت رکورد ملی ایران را جابجا کرد. رکورد قبلی وی 27 ثانیه و 10 صدم ثانیه بود.

چاووشی فر در بین 26 نفر در رده چهاردهم قرار گرفت و از صعود به فینال باز ماند.

**سرمربی تیم ملی روئینگ: بیشتر از گوانگجو مدال می گیریم

    
قرائت ابراز امیدواری کرد که بیشتر از بازی های آسیایی دوره قبل مدال خواهند گرفت.

علی قرائت سرمربی تیم ملی روئینگ کشورمان گفت: ملی پوشان در مسابقات امروز خیلی خوب کار کردند و بهتر از قبل بودند. بچه ها نشان دادند هر چه که بگذرد بهتر هم می شوند. همین موضوع باعث شده تا به مدال آوری بیشتر نسبت به بازی های آسیایی دوره قبل امیدوار شویم.

وی ادامه داد: ما از بچه ها خواستیم فقط به فینال برسند و قدرتشان را در آنجا نشان دهند. توانایی آنها بیشتر از آن چیزی است که می بینید و شک نداشته باشید که بیشتر از گوانگجو مدال خواهیم گرفت.

قرائت در پایان گفت: تلاش همه آنها این است که مدال هایشان را ارتقا دهند. حبیبیان شانس زیادی برای کسب مدال دارد. حتی نیم نگاهی هم به مدال آوری تیم چهارنفره دختران وپسران داریم.خیلی امیدواریم که بچه ها جواب ماهها زحمات و تمرین کردن ما را در اردوها بدهند.

**عضو تیم ملی روئینگ: فقط به فینال فکر می کنیم
    
سعید عادلی ابراز امیدواری کرد با توجه هماهنگ شدن ملی پوشان با شرایط آب و هوایی اینچئون در فینال شاهد عملکرد بهتری از آنان باشیم.

عضو تیم رویینگ هشت نفره مردان گفت: شرایط پیست و آب و هوای محل بازی ها در روز اول هنوز برای ما جا نیفتاده بود. به همین دلیل فقط برای رسیدن به فینال پارو زدیم اما الان خیلی بهتر شدیم و هدفمان کسب یکی از سکوهاست.

وی ادامه داد:سطح رقابت ها واقعا بالاست. کشورها یا تیم نداده اند یا اگر داده اند همه به دنبال مدال هستند.ما هم دنبال مدالیم و به فینال فکر می کنیم.

عادلی یادآور شد: ما در بخش بانوان هم شانس مدال داریم اما به شرطی که آنها بتوانند با اعتماد به نفس پارو بزنند و زمان های قبلی خود را تکرار کنند.

**رییس فدراسیون دوچرخه سواری: به کسب مدال در مسابقات بعدازظهر امیدواریم

    
رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان گفت: امیدوارم امروز روز خوش خبری برای ورزش ما باشد. این اتفاق با کسب مدال نقره بانوان تیرانداز افتاده و انشالله با کسب موفقیت دوچرخه سواران ادامه پیدا می کند.

خسرو قمری با اشاره به رقابت های امروز صبح دوچرخه سواران کشورمان در اسپرینت مردان گفت : بازیکنان ما تلاش زیادی کردند و نشان دادند چیزی از رقیبان پرقدرت شان کم ندارند. در این مسابقات کشورهای چین و ژاپن و کره جنوبی و قزاقستان با همه نفرات اصلی خود حاضر شده اند و از آن جا که رقابت سختی بین این کشورها برای صعود در رنگینگ نهایی مسابقات است ، حساسیت مسابقات تا حد قابل ملاحظه ای بالا رفته است. این حساسیت ها البته صرفا درباره کشور میزبان و چین ، همراه با دقت نظر است و درباره کشورهای دیگر نظیر ایران ، نیاز است تا نگاه جدی تری به نحوه قرعه کشی ، زمان بندی مسابقات و شرایط تیم ها شود.

وی با اشاره به نتایح کسب شده توسط ورزشکاران کشورمان هم گفت : حسن ورپشتی امروز کار بسیار بزرگی را انجام داد و در مقابل حریف قدرتمند خود از کشور میزبان توانست رکورد بهتری را به جا بگذارد. این اتفاق در شرایطی که هواداران کشور میزبان ، دوچرخه سوار کره ای را تشویق می کردند و این دوچرخه سوار هم برای صعود به مرحله بعد نیاز به کسب رکورد به مراتب بهتری نسبت به ورپشتی بود رخ داد. همین موضوعا انگیزه مضاعفی به ورزشکاران دیگر ما داد تا در نهایت امیدوار به کسب نتیجه های خوب ، بعد از ظهر امروز باشیم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری همچنین از رکورد محمد دانشور به عنوان یکی از حدنصاب های ایده آل و دارای شانس مدال مسابقات نام برد و گفت : دانشور توانست با کسب زمان 10.175 به مرحله نهایی صعود کند. این رکورد هم با توجه به تمرینات فشرده این دوچرخه سوار و همچنین حضور رقبای سطح اول دنیا در کنار وی ، نتیجه ای خوب و قابل قبول محسوب می شود و امیدواریم وی نیز بتواند به مدال برسد.

**سید مهدی هاشمی: باز هم اولین مدال کاروان را گرفتیم
    
رییس فدراسیون تیراندازی بعد از مدال آری دختران تیرانداز ایران گفت: این بار هم اولین مدال کاروان ایران را گرفتیم با این تفاوت که یک مدال طلا به افتخاراتمان اضافه شد.
سید مهدی هاشمی در گفتگو با خبرنگار اعزامی به بازی های آسیایی گفت: اولین مدال طلای کاروان ایران در بازی های آسیایی توسط بانوان در رشته تیراندازی به دست آمده که بسیار ارزشمند است. بچه های ما خود را ثابت می کنند اما توجهی که باید به آنها شود نمی شود.

وی در خصوص ناکامی الهه احمدی، دارنده مدال نقره باز های آسیایی دوره قبل افزود:یکی از ویژگی های ورزش تیراندازی این است که قهرمانانش را فراموش نمی کند. خانم احمدی آن قدر ویژگی های شخصیتی و فنی بالایی دارد که در تیراندازی ماندگار است. ضمن این که فراموش نکنید او در کسب مدال تیمی ما سهمیه داشت.

تیم ملی تیراندازی تفنگ بادی دختران دربازی های آسیایی 2010 گوانگجو نیز با کسب یک مدال نقره انفرادی توسط الله احمدی و یک نقره تیمی اولین مدالین کاروان ورزش ایران را به دست آورده بود.

**بانوی تیرانداز طلایی کشورمان: فکر طلا را می کردم اما نه در انفرادی

    
تیرانداز طلایی تیم ملی بانوان ایران گفت: پیش بینی کسب مدال طلا را می‌کردم اما نه در انفرادی، چون حریف چینی خیلی از من قوی تر بود.

نجمه خدمتی پس از کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی گفت: هجده ساله هستم و تا پیش از این فقط در رده جوانان حضور داشتم. بعد از اینکه رقابت به لحظات آخر رسید فقط خوشحال بودم که سرود ما خوانده می شود.

خدمتی که برای اولین بار به بازیهای آسیایی آمده بود در پاسخ به این سوال که چه احساسی داری که اولین طلای ایران را گرفته‌ای، گفت: نمی‌دانم چه بگویم.

**محجوب جودوکار میانمار را شکست داد

    
جواد محجوب با پیروزی مقابل حریف میانماری به دور بعدی رقابت‌های جودوی وزن ۱۰۰-کیلوگرم بازی‌های آسیایی راه یافت.

نماینده ۱۰۰- کیلوگرم مقابل نماینده میانمار به پیروزی رسید و به دور بعدی رفت.

محجوب در این مسابقه حریفش را با ضربه فنی شکست داد تا گام به مرحله بعدی بگذارد.

**حریفان حبیبیان، روئینگ 4 نفره بانوان و مردان در فینال A مشخص شدند

    
عاقل حبیبیان روز چهارشنبه در فینال بازی‌های آسیایی در روئینگ تک نفره به مصاف حریفانی از 5 کشور می‌رود.

روئینگ سوار تیم ملی ایران امروز در مرحله رپه‌شارژ به مصاف حریفانش رفت و توانست به فینال A صعود کند.

مرحله فینال چهارشنبه برگزار می‌شود که حبیبیان با حریفانی از ازبکستان، هند، کره‌جنوبی، هنگ‌کنگ و کره شمالی همگروه است.

تیم چهارنفره سبک وزن بانوان نیز در فینال A روز چهارشنبه با قایقرانانی از تایلند، کره‌جنوبی، اندونزی، چین و ویتنام رقابت می‌کند.

تیم چهارنفره مردان هم در همین روز با هنگ‌کنگ، قزاقستان، کره‌جنوبی، چین و چین تایپه در یک گروه قرار گرفته است.

**چاووشی فر در مقدماتی 50 متر کرال پشت چهارم شد
    
شناگر تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی 50 متر کرال پشت بازی های آسیایی عنوان چهارم را کسب کرد.

چاووشی فر امروز ( دوشنبه ) در این بخش و در HEAT 2 به مصاف شناگرانی از کشورهای ژاپن، هند، ترکمنستان، چین تایپه و امارات متحده عربی رفت و با زمان 26 ثانیه و 77 هزارم ثانیه عنوان چهارم را کسب کرد و از صعود به فینال بازماند.

در HEAT 2 شناگران کشورهای ژاپن، هند و ترکمنستان اول تا سوم شدند.

همچنین بعد از برگزاری رقابت های مقدماتی 50 متر کرال پشت نمایندگان کشورهای قزاقستان، کره جنوبی، ژاپن، چین، هند و ازبکستان به فینال راه یافتند.

**محجوب نماینده ترکمنستان را برد

    
نماینده ۱۰۰-کیلوگرم جودوی کشورمان رقیب ترکمنستانی‌اش را شکست داد.

جواد محجوب در دومین مبارزه‌اش در وزن 100-کیلوگرم موفق شد نماینده ترکمنستان را از پیش رو بردارد.

وی این جودوکار را با ضربه فنی شکست داد. محجوب در اولین مبارزه‌اش موفق شده بود نماینده میانمار را از پیش رو بردارد.

**صعود خرمی و ناطقی به دور بعد رقابت های سرعت و اومنیوم

    
محمد دانشور خرمی و حسین ناطقی به مرحله بعد ماده های سرعت و اومنیوم اسکرچ رقابت های دوچرخه سواری بازی های آسیایی صعود کردند.

محمد دانشور خرمی با قرار گرفتن در رده هفتم مرحله مقدماتی به دور یک شانزدهم رقابت های دوچرخه سواری در بخش سرعت راه یافت.

در ماده اومنیوم اسکرچ نیز حسین ناطقی با قرار گرفتن در رده شش به مرحله بعد صعود کرد.

**جمالی مغلوب حریف ژاپنی شد

    
نماینده ۹۰- کیلوگرم تیم ملی جودو مقابل حریف سرشناس ژاپنی‌اش تسلیم شد.

محمد جمالی در دومین مبارزه‌اش مقابل حریف قدرتمند ژاپنی دست تسلیم بلند کرد و با واگذاری یک امتیاز وازاری به عنوان بازنده تاتامی را ترک کرد. او در اولین دیدارش موفق شد نماینده فلسطین را ضربه فنی کند اما مقابل "یوشیدا" از ژاپن مغلوب شد.

جمالی در دور اول رقابت‌های 90-کیلوگرم جودو  قرعه استراحت خورده بود.

**برخور در فرم تایچی‌ چوان دهم شد
    
حمیده برخور در فرم تایچی‌ چوان تالوی بازی‌های آسیایی با عنوان دهمی به کار خود پایان داد.

تالوکار بانوان ووشوی کشورمان در فرم تایچی‌ چوان  از میان 13 تالوکار به عنوان دهم دست پیدا کرد. حمیده برخور در این فرم  با نمره 9.13 به کار خود پایان داد.  او امروز صبح نیز در  فرم تایچی‌ جین  به نمره 8،33 دست پیدا کرده بود.

**محجوب مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد

    
نماینده وزن 100- کیلوگرم تیم ملی جودو مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد.

جواد محجوب نماینده سنگین وزن تیم ملی جودوی ایران در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده میانمار رفت و با شکست حریف خود به دور دوم راه یافت.

محجوب دور دوم به مصاف نماینده ترکمنستان رفت و با ضربه فنی پیروز شد و به دور سوم راه یافت.

محجوب در دور سوم مقابل نماینده قزاقستان شکست خورد.

**جمالی نماینده چین را ضربه فنی کرد

    
محمد جمالی نماینده وزن 90- کیلوگرم تیم ملی جودو نماینده چین را ضربه فنی کرد.

سومین روز از هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی امروز(دوشنبه) پیگیری می‌شود که در وزن 90- کیلوگرم محمد جمالی دور اول با قرعه استراحت روبرو شد. جمالی توانست در اولین مبارزه‌اش "اودی طیب " از فلسطین را با ضربه فنی از پیش رو بردارد اما در دومین مبارزه به مصاف "یوشیدا" نماینده سرشناس ژاپنی رفت و شکست خورد.

جمالی در شانس مجدد به مصاف نماینده چین رفت و با ضربه فنی وی، به دور بعدی راه یافت.

**رییس انجمن سپک تاکرا در اینچئون

رییس انجمن سپک تاکرا برای حضور در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی راهی این کشور آسیایی شد.

سهراب آزاد نایب رییس فدراسیون جهانی که از سوی کنفدراسیون آسیایی رشته سپک تاکرا و به عنوان عضو کمیته فنی این رقابت ها به مسابقات آسیایی دعوت شده است به کره سفر کرد تا طی 17 روز حضور در این رقابت ها بر کار تیم های حاضر و مسابقات برگزار شده نظارت داشته باشد.

تیم های حاضر در بازی های آسیایی کره در سه رشته دبل ،رگو و تیم ایونت در رقابت های سپک تاکرا به مصاف هم می روند.

تیم ملی ایران در این رقابت ها حضور ندارد.

**بدمینتون بازان کشورمان حریفان خود را شناختند

مراسم قرعه کشی مسابقات بدمینتون هفدهمین دوره بازی های آسیایی در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار شد و بدمینتون بازان کشورمان حریفان خود را در دور مقدماتی این پیکارها شناختند.

ثریا آقایی در دور اول مقدماتی که روز چهارشنبه آغاز خواهد شد به مصاف بدمینتون باز مغولستان خواهد رفت.

ثریا آقایی در صورت پیروزی برابر بدمینتون باز مغولستانی به مصاف بدمینتون باز هندی می رود.

در رقابت های بدمینتون یکنفره بانوان 32 بازیکن حضور دارند.

سروش اسکندری دیگر بدمینتون باز کشورمان در این بازی ها در دور اول مقدماتی با قرعه استراحت روبرو شده است و در دور دوم با بدمینتون باز کره ای " شون وان هو " که دارای رنک 5 آسیا و رنک 7 جهان می باشد پیکار خواهد کرد.

در قسمت یکنفره آقایان 35 بدمینتون باز حضور دارند.

لازم به ذکر است که آقای محمدرضا پوریا ریاست فدراسیون بدمینتون در این بازی ها حضور داشته و سرپرستی تیم بدمینتون کشورمان را نیز بر عهده دارد.

**دانشور در اسپرینت انفرادی یازدهم شد

    
محمد دانشور در رده یازدهم مجموع دوچرخه سواری اسپرینت انفرادی قرار گرفت.

محمد دانشور خرمی در پایان مسابقات دوچرخه سواری اسپرینت انفرادی و در تلاش برای کسب جایگاه نهم تا دوازدهم، با زمان 10.959 در رده یازدهم قرار گرفت.

**کمیته ملی المپیک پاداش قهرمانان را نقدا پرداخت کرد

    
دبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان به محض ورود قهرمانان رشته تیراندازی به دهکده ورزشکاران جوایز آنان را نقدا و طی مراسمی در دفتر سرپرستی کاوران ایران پرداخت کرد.

پیش از این مقرر شده بود کمیته ملی المپیک کشورمان طبق تصمیم اعضای هیات اجرای این کمیته پاداش هایی را به مدال آوران هفدهمین دوره بازیهای آسیایی 2014 اینچئون پرداخت کند که در همین راستا بعد از ظهر امروزدبیر کل کمیته ملی المپیک کشورمان به محض ورود قهرمانان رشته تیراندازی به دهکده ورزشکاران جوایز آنان را نقدا و طی مراسمی در دفتر سرپرستی کاوران ایران پرداخت کرد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور شاهرخ شهنازی دبیر کل،اصغر رحیمی و عاطفه اسلامیان معاونین کاروان، دکتر دهخدا عضو کادر سرپرستی و همچنین حسن مسجدی مسئول فرهنگی کاروان برگزار شد از خانمها الهه احمدی، نجمه خدمتی و نرجس امامقلی نژاد با اهدای پاداش نقدی تجلیل بعمل آمد.

 طبق تصمیم اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به مدال آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب 5000 ، 1000 و 500 دلار به محض بازگشت از مسابقات و طی مراسمی ویژه پرداخت خواهد شد.

**تیم ملی امید ایران از بازی‌های آسیایی حذف شد

پيروزی یک بر صفر ويتنام مقابل قرقيزستان به منزله حذف ايران از مرحله اول رقابت های بازی های آسيايی بود.

پیش از این در سال 1994 در بازی های آسیایی هیروشیما تیم‌ملی ایران که در گروهی دشوار قرار داشت با سرمربیگری استانکو پوکله پوویچ از دور مقدماتی این رقابت ها کنار رفت. حذفی پرسروصدا که برکناری امیر عابدینی رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران را در پی داشت.

عملکرد ضعیف تیم‌ملی امید ایران در رقابت های فوتبال بازی های آسیایی، خشم مقامات بالاتر را برانگیخته است اما به نظر نمی رسد این مساله باعث تغییری در فدراسیون فوتبال بشود. جالب اینکه نلو وینگادا سرمربی پرتغالی تیم امید نیز به دلیل حمایت ویژه کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی در جای خود ابقا خواهد شد.

**ناطقی در اومنیوم حذف شد

حسین ناطقی در مسابقات دوچرخه سواری اومنیوم حذفی از دور مسابقات کنار رفت.

در ادامه مسابقات دوچرخه سواری بازی‌های آسیایی و در ماده اومنیوم حذفی، حسین ناطقی از گردونه مسابقات حذف شد و شانس مدال را از دست داد. در این ماده چو هوسنگ از کره جنوبی اول شد و ناطقی هم در مجموع هفتم شد.

**الهه منصوریان به نیمه نهایی ساندا راه یافت


    
الهه منصوریان با غلبه بر حریف نپالی راهی مرحله نیمه نهایی وزن ۵۲- کیلوگرم شد.

الهه منصوریان در مرحله یک چهارم نهایی وزن 52- کیلوگرم به مصاف جهارانا گورونگ نپالی رفت و با برتری 2 بر صفر مقابل این حریف راهی مرحله نیمه نهایی شد.

**جمالی از کسب مدال برنز بازماند
    
محمد جمالی نماینده وزن منهای 90 کیلوگرم تیم ملی جودو با شکست برابر حریفی از مغولستان از کسب مدال برنز بازی های آسیایی بازماند.

به گزارش خبرنگار اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون، جمالی در دیدار رده بندی وزن 90 کیلوگرم در حالی برابر لخگاواسورن اوتگون باتار از مغولستان قرار گرفت که دو جودوکار نتوانستند امتیازی را رد و بدل کنند اما جمالی در نهایت به دلیل داشتن سه اخطار کم کاری در مقابل یک اخطار حریف مغولستانی از دستیابی به مدال برنز بازماند.

جمالی امروز (دوشنبه) در اولین مبارزه خود تواب فاطما از فلسطین را با ضربه فنی از پیش رو برداشت.

او در دومین دیدار و در مرحله یک چهارم نهایی برابر یویا یوشیدا از ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 10 بر صفر مسابقه را به حریف خود واگذار کرد.

محمد جمالی در دیدار با حریف چینی در حالی که یک بر صفر از حریف خود عقب بود، با امتیاز ایپون حریف خود را ضربه فنی کرد و راهی دیدار رده بندی شد.

**محجوب هم حذف شد/ بسته شدن پرونده جودو بدون مدال

    
نماینده وزن 100- کیلوگرم تیم ملی جودو با شکست مقابل نماینده کره‌جنوبی از رسیدن به مدال برنز باز ماند.

جواد محجوب، جودوکار وزن 100 – کیلوگرم تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل "ماکسیم راکوف" از قزاقستان به روی تاتامی رفت و در کمتر از 30 ثانیه ضربه فنی شد. "ماکسیم راکوف" عنوان نایب قهرمانی المپیک لندن و قهرمانی جهان را در کارنامه خود دارد.

محجوب پیش از رسیدن به مرحله نهایی در دور اول یان سئو از میانمار و "یالکاپوف" از ترکمنستان را ایپون (ضربه فنی) کرد و برای رسیدن به مدال برنز به مصاف نماینده کره جنوبی رفت و با شکست ضربه فنی مقابل حریف خود از رسیدن به مدال بازماند.

به این ترتیب کار جودوکاران ایران بدون مدال به پایان رسید.

**صعود ورپشتی به یک چهارم نهایی دوچرخه سواری اسپرینت

ملی‌پوش دوچرخه سواری اسپرینت ایران به مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی صعود کرد.

مرحله یک هشتم نهایی ماده اسپرینت ظهر امروز برگزار شد و دو نماینده کشورمان به رقابت با حریفان خود پرداختند که در پایان حسن علی ورپشتی با کسب مقام هشتم به یک چهارم نهایی صعود کرد و محمد دانشور در رده دهم قرار گرفت و نتوانست راهی دور بعد شود.

ورپشتی فردا برای صعود به نیمه نهایی رکاب خواهد زد.

**شهربانو منصوریان از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند


سانداکار تیم ملی بانوان ایران از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازی‌‌های آسیایی بازماند.

شهربانو منصوریان سانداکار وزن 60- کیلو امروز به مصاف وانگ چانگ حریف چینی رفت و با نتیجه دو بر صفر مغلوب شد.

وی با این نتیجه از رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. پیش از این الهه منصوریان توانست به نیمه‌نهایی صعود کند.

**بهروزی با ۱۴۴ کیلوگرم در یک ضرب پنجم شد

    
وزنه‌بردار دسته ۶۹ کیلوگرم کشورمان با بالای سر بردن وزنه ۱۴۴ کیلوگرمی به کار خود در یک ضرب پایان داد.

مسابقات وزنه‌برداری دسته 69 کیلوگرم بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون امروز (دوشنبه) آغاز شد که در این دسته جابر بهروزی نماینده کشورمان به روی تخته رفت.

وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم کشورمان در حرکت اول موفق نشد وزنه 144 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و برای بار دوم این وزنه را بالای سر برد. بهروزی در حرکت سوم خود نیز وزنه 149 کیلوگرمی را انتخاب کرد اما نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد.

وی بدین ترتیب با بالا بردن وزنه 144 در حرکت یک ضرب در جایگاه پنجم ایستاد.

**ناکامی بهروزی در حرکت دو ضرب
    
وزنه‌بردار دسته ۶۹ کیلوگرم کشورمان با سه بار ناکامی در حرکت دو ضرب به کار خود پایان داد.

مسابقات وزنه‌برداری دسته 69 کیلوگرم بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون امروز (دوشنبه) آغاز شد و پس از انجام حرکات یک ضرب نوبت به حرکات دو ضرب رسید تا وزنه‌برداران این دسته از جمله جابر بهروزی نماینده کشورمان به روی تخته بروند.

وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم کشورمان که در حرکت یک ضرب فقط موفق شد وزنه 144 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و موفق به مهار وزنه 149 کیلوگرمی نشد، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه 176 کیلوگرمی را انتخاب کرد و نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد و برای بار دوم وزنه 181 را انتخاب کرد. بهروزی در بار دوم هم موفق به مهار وزنه انتخابی‌اش نشد.

بهروزی در بار سوم نیز موفق به مهار وزنه 181 کیلوگرم در حرکت دو ضرب نشد تا با این شرایط به کار خود در بازی‌های آسیایی پایان بدهد.

**محجوب:در جودو امکان جبران وجود ندارد
    
جودوکار وزن منهای100کیلوگرم ایران پس ازحذف از بازیهای آسیایی 2014 گفت: این رشته از جمله معدود رشته هایی است که امکان جبران اشتباه در آن وجود ندارد و من هم امروز بر اثر اشتباه باختم.

محجوب صبح روز دوشنبه در مرحله نیمه نهایی با شکست برابر ماکسیم راکوف حریف عنوان دار خود از قزاقستان در 30 ثانیه ضربه فنی شد و از رسیدن به فینال بازی های آسیایی باز ماند.

وی پیش از رسیدن به مرحله نهایی در دور اول یان سئو از میانمار و یالکاپوف از ترکمنستان را ایپون (ضربه فنی) کرده بود.

محجوب اضافه کرد:کشورهای جهان سرمایه گذاری خوبی دراین رشته کرده اند و این واقعیت را باید پذیرفت که ما خیلی عقب هستیم.

به گفته وی، جودو یکی از معدود رشته هایی است که امکان جبران کوچکترین اشتباه در آن برای ورزشکار وجود ندارد و من هم در مبارزه با نماینده قراقستان یک لحظه غفلت کرده و باختم.نتوانستم نیتجه را تغییر دهم و به سبب همین شکست ذهنم را برای تمرکز بر روی مدال برنز هم از دست دادم.

**مدال آوران تیراندازی ایران تست دوپینگ دادند


دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران گفت: در چهارمین روز بازیهای آسیایی 2014 اینچئون از سه مدال آور تیراندازی ایران تست دوپینگ گرفته شد.

لطفعلی پورکاظمی گفت: افسران دوپینگ آسیا امروز از تمامی مدال آوران رشته تیراندازی حاضر در بازی های آسیایی اینچئون نمونه تست دوپینگ گرفتند که در این میان از سه زن تیرانداز کشورمان نیز تست گرفته شد.

نجمه خدمتی تیرانداز رشته تفنگ 10 متر بادی امروز موفق شد نخستین مدال طلای ایران این بازیها را کسب کند . همچنین الهه احمدی و نرجس امام قلی نژاد نیز در تیراندازی موفق به کسب مدال نقره برای کشورمان شدند.

پورکاظمی ادامه داد: همچنین از بهادر مولایی در رشته وزنه برداری و قایقرانان ایرانی راه یافته به فینال یا مرحله دوم نیز تست دوپینگ گرفته شد.

وی افزود: ستاد دوپینگ بازی های آسیایی 2014 پیش از این اعلام کرده بود که امروز (دوشنبه )از تمامی ورزشکارانی که عناوین اول تا سوم را کسب کنند نمونه تست دوپینگ گرفته خواهد شد.

پورکاظمی در مورد ارایه خدمات پزشکی به کاروان ورزشی ایران گفت: تاکنون 170 مورد معاینه پزشکی و 160 مورد فیزیوتراپی داشته ایم که بیشترین مراجعات برای سرماخوردگی و آسیب های قبلی ورزشکاران است .

به گفته وی تا به امروز ورزشکاری به دلیل مصدومیت یا یک بیماری که مانع از شرکت وی در بازی های آسیایی شود به کادر پزشکی مراجعه نکرده است.

*جدول توزیع مدال‌ها تا این لحظه:


نتایج روز اول مسابقات (29 شهریور)

نتایج روز دوم مسابقات (30 شهریور)

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark