کد مطلب: 50771
 
هشدار درباره لوازم آرایش غیر مجاز؛
12 قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز اعلام شد/ از موم های زیر بغل تا رنگ مو و رژگونه
سازمان غذا و دارو فهرست 12 قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز را اعلام کرد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۵
 
به گزارش زاهدانه، این روزها بازار داغ جراحی زیبایی در بین مردم به ویژه دختران و پسران جوان آنچنان افزایش یافته است که گویا وسواس نسل سومی ها در زمینه زیبایی اعتماد به نفس آنها را کاملا از بین برده که زمین و زمان را بهم می بافند تا راهی برای زیباتر شدن پیدا کنند از اینرو در این زمینه از مصرف بی رویه لوازم آرایشی کمک گرفته تا عمل های افراطی در زیر تیغ جراحی زیبایی.

باید گفت که افزایش روزافزون تقاضا برای مصرف لوازم آرایشی نه تنها باعث شد ایران رتبه هفتم جهان را در زمینه مصرف لوازم آرایشی بخود اختصاص دهد بلکه عده ای سودجو نیز براحتی از آب گل آلود ماهی گرفته و با جعل کردن برندها برخی از لوازم را به اسم اصل فروخته و از هر طریق غیرقانونی هم که شده، جنس‌ مدنظر خود را به دست مشتری برسانند چرا که برایشان فرقی ندارد لوازم غیرمجاز و نامعتبری که عرضه می کنند چه بلای خانمان سوزی بر سر افراد می آورد که گاها تا آخر عمر با آن دست و پنجه نرم می کنند.

از اینرو لازم به ذکر است که استفاده از لوازم آرایش غیر بهداشتی برای پوست صورت و لب ها بسیار مضر است و می تواند باعث ایجاد حساسیت های شدید و حتی بیماری های عفونی شود که شایع ترین آن احساس سوزش و سوزن سوزن شدن در محلی که ماده آرایش استفاده شده، می باشد.
استفاده از لوازم غیر مجاز قرمزی، تورم، خارش و تاول‌های آب‌دار، کهیر، عفونت پوست، عفونت ریشه ی مو، تغییر رنگ پوست، آکنه، تغییر رنگ و صدمه به ناخن و مو از دیگرعلائمی است که می‌تواند در اثر استفاده از لوازم آرایشی روی دهد.

12 قلم ‌فرآورده ‌آرایشی ‌بهداشتی‌ غیرمجاز را اعلام شد
به تازگی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 12 قلم ‌فرآورده ‌آرایشی ‌بهداشتی‌ غیرمجاز را اعلام کرد که در ادامه توضیحات بیشتری در این خصوص آورده شده است.
دکتر علیرضا مبارکی در این خصوص به یکی از اصحاب رسانه گفت: سازمان غذا و دارو فهرست 12 قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز را اعلام و درخواست کرد در صورت مشاهده اقلام مذکور در سطح عرضه، اقدام قانونی لازم را انجام دهند.

وی کرم ویتامینه حاوی روغن شترمرغ با نام تجاری چونا را یکی از این اقلام عنوان کرد و گفت: ادکلن Emotion، دستمال کاغذی لارسیا، splash body با نام تجاری woden، مایع سفید کننده با نام تجاری مژو مربوط به شرکت رویال پاک فرشته و شیشه شوی شرکت مروارید پارس با نام تجاری نایت، جعلی است و نباید مورد استفاده قرار گیرد.

از موم های زیر بغل تا کراتین های مو
مبارکی ادامه داد: مام زیربغل Elix مربوط به شرکت پیلتن به دلیل جعل پروانه ساخت 10829/39، موم سردپروین از شرکت آذرزییافر به دلیل جعل پروانه 11518/34 و پنکیک، سایه چشم و رژگونه eveline مربوط به تولید کارخانه دریا مهر و آریا ویه به دلیل جعل پروانه ساخت 15438/56 نیز جعلی و از درجه اعتبار ساقط است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: رنگ موی گیاهی شرکت حنایی با نام تجاری پارس حنا، مشمع قنداق و شورت دو گره شرکت شرق توس با نام تجاری پدیده، رنگ مو شرکت کاکوتی، دستمال کاغذی roselipe، ماسک مو همراه یا کراتین با نام تجاری bonhair، دستمال کاغذی، پوشک بچه، نوار بهداشتی موسسه پاکدشت جنوب، مایع جرم گیر و چند منظوره شرکت رویال پاک فرشته با نام تجاری مژو، پودر لباسشویی ترگل مهراز مربوط به شرکت ابوالقاسم اسماعیلی نیز به دلیل نداشتن مجوز بهداشتی غیرمجاز اعلام شده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark