کد مطلب: 40204
 
تنومندترین مدافع تاریخ جهان کیست؟
به طور حتم فیزیک بدنی" یاپ استام" بلند قامت هلندی بیشتر شبیه به یک بسکتبالیست NBAبوده که در میان هیچ مدافعی در تاریخ فوتبال دیده نمیشود
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۴
به گزارش زاهدانه ، "جکوب یاپ استام" متولد 17 ژوئیه 1972 به عنوان مدافع وسط  با قدی نزدیک به 2 مترفعالیت حرفه ای خود را از" ویلم تیلبورگ" آغاز کرد و به عنوان "وآیکینگ فوتبال" در جمع هلندی ها مشهور شد.


او بعدها به" پی اس وی" آیندهون پیوست تا با درخشش در لیگ قهرمانان اروپا چهره جهانی شود. پس از درخشش وی در تیم ملی هلند، در جام جهانی 1998 که بارها دروازه "ادوین فان در سار" را نجات داد منچستریونایتد و"سر الکس فرگوسن" تصمیم به جذب وی می‌گیرند.

یاپ استام در تمامی تیم های باشگاهی و همچنین تیم ملی هلند، به دلیل فیزیک خوب بدنی با ضربه سر گلزنی کرده و در جمع شیاطین سرخ نیز به گلزنی در لیگ برتر انگلیس و جام های اروپایی پرداخت و طی سال 1998 تا 2001 در 80 بازی درخشان ظاهر شد. به زعم کارشناسان، وی بهترین مدافع شیاطین سرخ نیز بود .


"یاپ استام" به طور قطع نقش مهمی در قهرمانی منچستر یونایتد در فینال نیوکمپ داشت و ئهیچ گاه "لوران بلان" جای وی را نگرفت اما در جریان پیوستن "خوآن سباستین ورون" آرژانتینی به منچستر یونایتد "یاپ استام" به طرز غافلگیرانه ای در ازای مبلغ دریافتی کرآنیوتی به بیانکوچلستی ها واگذار شد تا طی 3 سال یعنی فاصله 2001-2004 در 70 بازی3 گل به ثمر برساند و حتی با فیروزه ای پوشان رمی، قهرمان جام حذفی هم بشود .

در ایتالیا به "استام "تهمت دوپینگ زده شد و وی تا 6 ماه از حضور در میادین سری آ به همراه دیگر مدافع معروف لاتزیو یعنی "فرناندو کوتو"محروم بودند. یاپ استام سال 2004 به آث میلان پیوست و تا سال 2006 حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه کرد. در سال 2006 استام به آژاکس پیوست و تا سال 2007 در این تیم گلزنی کرد.


"یاپ استام" هم اکنون سرمربی جوانان آژاکس است.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark