کد مطلب: 29983
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان
بهمن امسال بهارجشنواره های فرهنگی و هنری در زاهدان است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت : زمستان سی و پنچمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری در زاهدان بهار می شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۳
 
حجت الاسلام عباس دانشی

حجت الاسلام عباس دانشی در گفتگو با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت : در دهه فجر امسال چندین جشنواره بین المللی همزمان با سراسر کشور در استان سیستان بلوچستان برگزار می گردد.

وی گفت : می توان به 3 جشنواره بین المللی سینمایی فجر ، موسیقی فجر و هنرهای تجسمی فجر اشاره نمود که امسال استان ما سهم بسیار خوبی در برگزاری این برنامه های فجر دارد .

وی افزود : پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان در این دهه برپا می شود و همچنین جشنواره "اگر کتاب نخوانیم" به صورت کشوری برآمده از آثار هنرمندان مختلفی از 12 استان کشور در زاهدان برگزار می شود .

 دانشی به فعالیتهای قرآنی که اهمیت فوق العاده ای در این دهه دارد اشاره نمود و گفت : برنامه های قرانی شامل کرسی های تلاوت قران ، مسابقات فرهنگی و قرانی و جلسات تفسیر و مفاهیم قرانی می باشد و همچنین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و جشنواره قرآنی خانواده از جشنواره های خوبی است که این ایام اجرایی خواهد شد.

وی اذعان داشت : در سطح دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان نشست های هم اندیشی دانشجویی و جشن های دانشجویی و برنامه های هنری و فرهنگی مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

دانشی گفت : رونمایی از بزرگترین پروژه مکتوب استان سیستان و بلوچستان با عنوان دانشنامه هفت جلدی "فرهنگ و تمدن سیستان و بلوچستان" در ایام دهه فجر صورت خواهد گرفت.

وی افزود : همایش علمی و تحقیقی مذاهب اسلامی با ارائه 150 مقاله از سطح کشور با حضور اندیشمندان شیعه ، سنی،  حوزه و دانشگاه از استان های مختلف کشور در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد .

وی در مورد دیگر برنامه های دهه فجر اظهار داشت : آیین های شعر و خاطره گویی از مسائل انقلاب اسلامی  ، برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی ، عکس ، نقاشی و طراحی و نمایشگاه روز شمار انقلاب در اکثر نقاط استان برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark