کد مطلب: 43149
 
درد دل پدر بلژیکی که پسرش عضو داعش بود
به دنبال تائید و تاکید بر حضور بیگانگان در صفوف گروه های تروریستی موجود در سوریه و در راس همه این گروه ها داعش، یک پدر بلژیکی توانست فرزند خود را که جهت پیوستن به این گروه تروریستی به سوریه سفر کرده بود را به کشور خود باز گرداند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۲۹
درد دل پدر بلژیکی که پسرش عضو داعش بود
 
به گزارش زاهدانه ، روزنامه ایندیپندنت انگلیس به نقل از "دیمتری بونتینک" نوشت این فرد پیش از آنکه بتواند فرزندش "جیجون" که 19 سال دارد و به گروه تروریستی داعش پیوسته بود را به بلژیک بازگرداند چندین بار به سوریه سفر کرده بود و در همین حین از دولت بلژیک که او را تنها واگذاشته و درخواست او مبنی بر کمک به وی جهت یافتن فرزندش را رد کرده بود انتقاد کرد.

در همین راستا نخست وزیر بلژیک نیز به شدت از دولت سابق بلژیک به دلیل ناتونی اش در برخورد با پرونده تروریست های افراطی که به گروه های تروریستی در سوریه و عراق پیوسته اند انتقاد نمود و تاکید کرد که دولت وی در سال جدید این پرونده را در خلال اولویت های خود قرار خواهد داد.

این پدر بلژیکی با اشاره به اینکه به اتهام جاسوسی مورد ضرب و شتم توسط تروریست های داشی قرار گرفته و بازداشت شده، تاکید نموده وی در راه جست و جوی فرزند خود و طی سه بار سفری که به سوریه داشته با مرگ دست وپنجه نرم نموده تا اینکه در سفر سوم خود توانسته فرزندش را بیابد و او را به کشور خود بازگرداند.

این فرد که بازنشسته ارتش بلژیک نیز می باشد، توضیح داد که قصد دارد به هزاران پدر در سراسر جهان کمک نماید تا فرزندان خود که در کنار گروه های تروریستی موجود در سوریه و عراق سلاح بدست حضور دارند را به میهن خویش بازگردانند؛ او افزود من هیچ گزینه ای جز مساعدت به ابن افراد ندارم، چرا که دولت های بلژیک، انگلیس و دیگر کشورهای غربی هیچ کمکی به این افراد نمی‌کند و تنها افرادی را که از سوریه و عراق بازگردانده می شوند را مجرم می‌خواند.

بونتنیک در ادامه گفت: این بسیار تاسف بار و حزن آور است که پدرانی مانند من در سراسر دنیا وجود دارند که به تنهایی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و هیچ کس در این زمینه به انها کمک نمی کند؛ این واقعیتی بسیار مشمئز کننده و تلخ است.

گفتنی است، رادیو "کونتاکت" بلژیک نیز در آغاز ماه جاری خاطر نشان کرده بود ماهیانه بیش از ده نفر از بلژیک جهت پیوستن به گروه های تروریستی به سوریه و عراق سفر می کنند و تاکید کرد که این امار از عدم اثرگذاری اقداماتی که مقامات بلژیکی جهت جلوگیری از افراطی گری و مقابله با تروریسم انجام می دهد حکایت دارد.
 


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark