کد مطلب: 41410
 
پنتاگون: شواهدی مبنی بر انجام عملیات هوایی توسط جنگنده ایرانی در عراق وجود دارد
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شد جنگنده‌های ایرانی در روزهای اخیر حملاتی را علیه داعش در شرق عراق انجام دادند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۷
پنتاگون: شواهدی مبنی بر انجام عملیات هوایی توسط جنگنده ایرانی در عراق وجود دارد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از خبرگزاری فرانسه، "جان کربی"، سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری فرانسه گفت: ما اطلاعاتی داریم که آنها در روزهای اخیر حملات هوایی را با هواپیماهای اف چهار فانتوم انجام دادند.

این اظهارت بعد از آن بیان شد که شبکه الجزیره تصاویر ادعایی را از هواپیماهایی که مدعی شد جنگنده های ایران است، منتشر کرد. این هواپیماها به اهدافی در استان دیاله حمله کردند.

سخنگوی پنتاگون پیشتر در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود این دولت عراق است نه آمریکا که باید حملات هوایی کشورهای مختلف شرکت کننده در ائتلاف ضد داعش را هماهنگ کند.  

جان کربی گفت:  ما ماموریت هایی را در حریم هوایی عراق انجام می دهیم. ما این حملات را بعد از هماهنگی با دولت عراق انجام می دهیم. این به عهده دولت عراق است که حریم هوایی خود را مدیریت کند .

وی با تاکید بر موضع اصولی دیپلماسی آمریکا افزود: چیزی درباره سیاست ما عوض نشده است و ما بر اساس آن اقدامات خود را با ایرانی ها هماهنگ نمی‌کنیم .

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: این نخستین بار است که واشنگتن حملات هوایی جنگنده های ایرانی علیه داعش را تایید می کند.

این در حالیست که جنگنده های آمریکایی هر روز با پشتیبانی دیگر کشورهای متحد خود مثل فرانسه، استرالیا و کانادا ماموریت های را در حریم هوایی عراق انجام می دهند.

 


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark