کد مطلب: 45480
 
راه اندازی سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان سیستان و بلوچستان
سامانه صدور گوهینامه الکترونیکی مهارت در استان سیستان و بلوچستان با حضور معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور راه اندازی شد .
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
راه اندازی سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان سیستان و بلوچستان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان وبلوچستان، با هدف ارائه خدمات بهتر به مخاطبین آموزش های مهارتی، سامانه صدور گواهینامه الکترونیکی مهارت در استان با حضور معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور راه اندازی شد .
رهام کیایی در مراسم راه اندازی صدور گواهینامه های مذکور گفت : سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور آسان سازی فرآیند صدور گواهینامه ها از قبیل گواهینامه مهارت پایان دوره آموزشی ، پروانه مهارت فنی و گواهی صلاحیت حرفه ای تلاش نموده است تا با بهره گیری از مزایای کارت های هوشمند ، گواهینامه های سنتی مهارت را به گواهینامه های الکترونیکی ارتقاء دهد .
معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به مزایای گواهینامه های الکترونیکی اشاره و بیان کرد: از جمله این مزایا سهولت حمل و نگهداری گواهینامه، امکان ثبت 20 عنوان گواهینامه در یک کارت، ارتقای امنیت گواهینامه ها، افزایش سرعت صدور و تحویل گواهینامه به متقاضی، حذف فرآیندهای سنتی، از قبیل نامه نگاری بین دستگاهی برای استعلام گواهینامه توسط سایر ارگان ها از قبیل وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی و ... کاهش ریسک نگهداری گواهینامه ها، امکان دریافت استعلام گواهینامه ها تنها با در دست داشتن کدملی و کدشناسایی می باشد.
کیایی اضافه کرد : مهارت آموز می‌تواند بر اساس کد شناسه و کلی ملی، در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اطلاعات گواهینامه خود را مشاهده کند.
وی خاطرنشان کرد: کارآموزان برای مشاهده و استعلام گواهینامه می‌توانند از طریق سامانه HTTP://AZMOONPORTALTVTO.COM مراجعه کنند.
معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان گفت: گواهینامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از سال ۱۳۹۲ صرفاً به‌صورت الکترونیکی بوده و استعلام صحت آنها نیز از طریق پورتال آموزشی مذکور انجام می‌شود.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark