کد مطلب: 45572
 
مشارکت همه ادارات برای تدوین سند مهارت‌آموزی سیستان و بلوچستان
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان، خواستار مشارکت همه ادارات برای تدوین سند مهارت‌آموزی سیستان و بلوچستان شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
مشارکت همه ادارات برای تدوین سند مهارت‌آموزی سیستان و بلوچستان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از فارس، محمد جهان‌تیغی ظهر امروز در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تهیه و تدوین سند مهارت‌آموزی سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفته، این سند جهت‌گیری آتی در مهارت های مورد نیاز استان را مدنظر دارد که برای تدوین دقیق آن نیاز به مشارکت و همراهی همه مدیران و مسئولان است.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: طرح توانمندسازی مهارتی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با هدف ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار داریم.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 250 مربی و 176 کارگاه آموزشی در سیستان و بلوچستان فعال هستند، گفت: 27 مرکز فعال فنی و حرف‌های موفق به آموزش 32 هزار نفر در بخش دولتی و غیر دولتی شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی مهارتی عشایر و روستاییان امسال از مهم‌ترین کارهای آموزش فنی و حرفه‌ای استان است افزود: گسترش عدالت اجتماعی، افزایش نشاط و اصلاح سبک زندگی در نقاط روستایی، افزایش بهره‎وری از تولیدات کشاورزی، توسعه پایدار زیست محیطی از جمله اهداف این طرح است.
جهان‌تیغی ادامه داد: سرانه آموزش روستاییان در سال 93 در سیستان و بلوچستان پنج دهم بوده است که لازم است این رقم را در سال‌جاری ارتقا دهیم.
برگزاری 20 برنامه ملی و بین‌المللی در حوزه ورزش در سیستان و بلوچستان
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تشریح عملکرد سال گذشته در حوزه ورزشی، اظهار کرد: سال گذشته 12 رویداد ملی و بین‌المللی در حوزه ورزش در سیستان و بلوچستان برگزار شد که مهمترین آنها برگزاری مسابقات بین‌المللی ووشو غرب آسیا بود.
حسین ثوری بیان کرد: امسال نیز برگزاری 20 برنامه ملی و بین‌المللی در حوزه ورزش در سیستان و بلوچستان با همکاری تمامی ادارات و دستگاهها اجرایی خواهد شد که از جمله آنها برگزاری مسابقات بین‌المللی بوکس به مناسبت سالروز فتح خرمشهر است.
وی خواستار توجه بیشتر به ورزش بانوان شد و گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند لازم است فضاهای ورزشی برای آنها گسترش یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با تاکید بر توجه به ورزش روستایی، بیان کرد: طی چند روز اخیر با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر، 425 قلم کالا و امکانات ورزشی برای 25 روستا در سیستان و بلوچستان ارسال کردیم که با توجه به تعداد زیاد روستاها امیدواریم بتوانیم تا پایان سال، به 200 روستای دیگر امکانات و تجهیزات رشته‌های مختلف ورزشی را ارسال کنیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark