کد مطلب: 44274
 
هند کاهش واردات نفت از ایران را با خرید نفت عراق جبران می‌کند
خبرگزاری رویترز مدعی شد: شرکت پتروشیمی و پالایش مانگالور هند از طریق شرکت در یک مزایده اقدام به خرید نفت خام سبک بصره عراق کرده است تا کمبود ناشی از کاهش واردات نفت ایران را تا حدودی جبران کند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
هند کاهش واردات نفت از ایران را با خرید نفت عراق جبران می‌کند
 
به گزارش زاهدانه ، این در حالی است که برخی منابع ماه گذشته اعلام کردند هند از پالایشگاه های این کشور خواسته است خرید نفت از ایران را در حدفاصل ماه های فوریه تا مارس کاهش دهند تا واردات آنها از این کشور در سطح سال مالی گذشته حفظ شود. 

رویترز به نقل از یک منبع به اصطلاح آگاه خود اعلام کرد شرکت پتروشیمی و پالایش مانگالور هند به عنوان مشتری اصلی نفت ایران حدود یک میلیون بشکه نفت سبک بصره را از شرکت توتال با تخفیف یک دلار و 50 سنت در هر بشکه خریداری کرده است که قرار است در حدفاصل اول تا دهم مارس تحویل این شرکت شود. 

از آنجا که شرکت مانگالور ، نفت ایران را با مقادیر بالای سولفور وارد می کند ، به ندرت در مزایده خرید نفت خام حاوی سولفور بالا همچون نفت بصره شرکت می‌کند.

این منبع اعلام کرد این شرکت در مزایده ای جداگانه برای خرید نفت با سولفور پایین ، یک میلیون بشکه نفت خام کوکوی کنگو را با تخفیف چهار دلار در هر بشکه خریداری کرده است که قرار است نیمه اول مارس تحویل این شرکت شود. 

شرکت مانگولار با ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه در روز ، در سواحل غربی ایالت کارناتاکای هند واقع شده است.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark