کد مطلب: 36256
 
طوفان و گردوغبار در سیستان تا هفته آینده تداوم دارد
وزش باد و افزایش غلظت گرد و غبار که از اواسط هفته جاری مناطق شمالی استان به ویژه سیستان را فرا گرفته است در روز سه شنبه به اوج خود رسید و موجب شد تا طوفان با سرعت 100 کیلومتر در ساعت سیستان را درنوردد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۳
طوفان و گردوغبار در سیستان تا هفته آینده تداوم دارد
 
به گزارش زاهدانه ، غلظت گرد و غبار که در طی روزهای گذشته باری دیگر از حد استاندارد سبقت گرفت و زندگی روزانه بسیاری از مردم را مختل کرد به گفته کارشناسان پیش بینی سازمان هواشناسی استان تا اواسط هفته اینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش باد شدید و گرد و خاک تا اواسط هفته آینده در سیستان ادامه خواهد داشت گفت: با توجه به تداوم حضور شیب فشاری تا اواسط هفته آینده شهر های شمالی استان شاهد وزش باد و گرد و خاک خواهند بود.

مرتضی فرجی در گفتگو با مهر بیان داشت: در طی 24 ساعت گذشته غلظت گرد و غبار در سیستان به میزان 960 میکروگرم بر متر مکعب و دو برابر حد استاندار رسید.

وی همچنین برای نواحی مرکزی استان شرایط را برای تداوم گرد و غبار گسترده و وزش باد مستعد دانست و افزود: ساکنان نیمه جنوبی استان نیز علاوه بر گرد و غبار در بعداظهر ها شاهد رگبار های پراکنده و تندباد موقتی خواهند بود.

فرجی همچنین احتمال سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها را دور از ذهن ندانست و افزود: به ساکنان مناطق جنوبی استان توصیه می‌شود در صورت بارش های پراکنده از نزدیکی و استقرار در جوار رودخانه های محلی اجتناب ورزند.

وی همچنین دریای عمان را به دلیل وزش باد مواج و متلاطم خواند و افزود: ارتفاع موج در سواحل جنوبی به ویژه در نواحی شرقی تا 2 و نیم متر می رسد.

وی اظهار داشت: در طی 24 ساعت گذشته شهر های دلگان و ایرانشهر با 47 و 46 درجه سلسیوس گرمترین و شهر زاهدان را با حداقل 21 درجه سلسیوس خنک ترین شهرهای استان گزارش کرد.

وی افزود: شهر های مرکزی استان از جمله زاهدان، میرجاوه و نصرت اباد نیز تا روز شنبه کمی ابری و غبار آلود و با وزش باد همراه خواهد بود.

وی همچنین بیشنیه دمای امروز زاهدان را 37 و کمینه دمای امشب این شهر را 20 درجه سلسیوس پیش بینی کرد.

Share/Save/Bookmark
مرجع : مهر