کد مطلب: 31279
 
به مناسبت روز پرستار
۳۷ پرستار نمونه استانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تجلیل شدند
به مناسبت روز پرستار، از ۳۷ پرستار نمونه استانی و سه پرستار نمونه کشوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تجلیل به عمل آمد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۰
پرستار
 
پرستار
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این مراسم با تبریک روز پرستار به زحمتکشان و تلاشگران این عرصه، اظهار کرد: به سبب پراکندگی بسیار زیاد در سطح استان و کمبود نیروی انسانی ما شاهد تلاش مضاعف کاری پرستاران و ماماهای دانشگاه هستیم.

منصور شکیبا افزود: بالغ بر 2 هزار تخت در بیمارستان‌های دانشگاه داریم و 500 تخت نیز در حال احداث که از این تخت‌ها 200 عدد تجهیز شده است.

وی بیان کرد: با توجه به این‌که در استان بیمارستان خصوصی نداریم و تنها چند درمانگاه خصوصی محدود وجود دارد، زحمت بخش زیادی از درمان بیماران بر دوش بیمارستان‌های دولتی و پرستاران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه حل مشکلات کمبود نیروی پرستار و ماما در دانشگاه گفت: تلاش شده است بخش عمده ظرفیت پذیرش نیرو به سمت جذب نیروهای بومی برود و مجوز این کار نیز اخذ شده است و به دنبال ایجاد ردیف نیز هستیم و به دنبال گرفتن ردیف و پست سازمان برای ماماها در مراکز تسهیلات زایمانی هستیم.

شکیبا با شاره به اجلاس اخیر روسای دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور عنوان کرد: در این اجلاس تصمیم گرفته شد پرستاران حرفه‌ای پس از اخذ امتحان و کسب نمره به صورت تخصصی وارد بخش‌های بیمارستانی شوند تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد ارتقا تخصصی پرستاری نیز باشیم.

وی عنوان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال آن بخش از مطالبات ارتقا بهره‌وری بیمارستان‌ها که تاکنون پرداخت نشده است، پرداخت شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این مراسم با تبریک روز پرستار گفت: نقش برجسته حضرت زینب (س) بر هیچ کس پوشیده نیست و تلاش عزیزان پرستار و ماما در بیمارستان‌ها با الگوگیری از آن حضرت است.

مصطفی دهمرده‌یی افزود: به سبب تلاش عزیزان پرستار که بخش عمده‌ای از خدمات درمانی توسط آن‌ها انجام می‌شود دانشگاه به تیپ یک کشوری ارتقا پیدا کرد.

وی گفت: سال آینده احتمالا شاهد ارتقا تعرفه‌های درمانی دولتی و تائید چارت جذب نیرو در بخش پرستاری و مامایی خواهیم بود که برخی از مشکلات موانع کاری این عزیزان نیز بر طرف خواهد شد.

در پایان این مراسم، از 40 نفر پرستار و 25 نفر مامای نمونه دانشگاه و 30 نفر پرستار نمونه معرفی شده توسط نظام پرستاری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark