کد مطلب: 32944
 
رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:
کارخانه مس چهل کوره زمستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه مس چهل کوره با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت تا زمستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
نادر میرشکار
 
نادر میرشکار
به گزارش زاهدانه ، نادر میرشکار اظهار داشت: کارخانه مس چهل کوره با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت تا زمستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: معدن مس آنتیموان سفیدآبه هم در دست استخراج بوده و تجهیزات کارخانه فراوری آن در حال ارسال است و کارخانه فرآوری آنتیموان در استان ایجاد خواهد شد.

این مسئول اذعان داشت: صادرات از گمرکات و بازارچه‌هابی مرزی استان در سال 92 حدود 330 میلیون دلار بوده و صادراتی که از سایر گمرکات انجام شده و ترانزیتی بوده و از استان ما به کشورهای‌های افغانستان و پاکستان ارسال شده حدود یک میلیون دلار بوده است.

میرشکار به طرح‎های پیشنهادی برای بهبود وضعیت بازارچه‎های مرزی و مبادلات مرزی برای مرزنشینان اشاره کرد و گفت: تخفیف حق ورودی برای بین 20 تا 25 درصد برای بازارچه‌های مرزی و صیادی وردی استان باید در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: به سازمان توسعه تجارت اعلام شد که با وزارت کشور تعاملی داشته باشد و تا شعاع 20 کیلومتری برای مبادلات مرزی مرزنشینان به شعاع 30 کیلومتری تغییر یابد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark