کد مطلب: 43564
 
20 دقیقه پیاده روی روزانه خطر مرگ زودهنگام را کاهش می دهد
محققان پس از مطالعات صورت گرفته بر روی بیش از 334 هزار زن و مرد اروپایی، به این نتیجه رسیدند که مرگ و میر ناشی از عدم تحرک فیزیکی می تواند به میزان دو برابر بیشتر از نرخ مرگ و میر ناشی از چاقی باشد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
20 دقیقه پیاده روی روزانه خطر مرگ زودهنگام را کاهش می دهد
 
به گزارش زاهدانه ، محققان شورای تحقیقات پزشکی از واحد اپیدمیولوژی دانشگاه کمبریج مدعی شدند، تنها 20 دقیقه پیاده روی در روز می تواند تاثیرات بسزایی در سلامت افراد داشته باشد. فعالیتهای فیزیکی دارای فواید ثابت شده بسیاری برای سلامت افراد بوده و باید به عنوان یک بخش مهم از فعالیت روزانه در نظر گرفته شود.

به منظور اثبات فواید 20 دقیقه پیاده روی در روز محققان اقدام به مطالعه  بر روی افرادی نمودند که در تحقیقات آینده نگر اروپا به سرطان و تغذیه شرکت داشتند. 

در طول یک دوره 12 ساله محققان با اندازه گیری قد، وزن و دور کمر افراد حاضر در این تحقیقات سطح فعالیت فیزیکی آنان را مورد بررسی قرار دارند.

این تحقیقات در ادامه آشکار ساخت، کاهش احتمال مرگ زودهنگام ارتباط مستقیمی دارد با میزان فعالیت هایی که یک فرد می تواند در طول روز داشته باشد. خطر بروز مرگ زودهنگام در افرادی که فعالیت فیزیکی نداشته به مراتب بیشتر از افرادی می باشد که دارای فعالیت های فیزیکی متوسطی در طول روز می باشند.

از همین رو 20 دقیقه پیاده روی سریع روزانه می تواند خطر مرگ زودهنگام را به میزان 16 الی 30 درصد در افرادی کاهش دهد که دارای فعالیت فیزیکی قابل توجهی در طول روز نمی باشند.

اثرات مثبت 20 دقیقه پیاده روی روزانه در افرادی که دارای وزن نرمالی می باشند به مراتب بیشتر از افرادی است که دارای وزن بالاتری هستند. اما با این وجود حتی برای افراد سنگین وزن نیز پیاده روی دارای فواید قابل توجهی می باشد.

محققان پروژه 20 دقیقه پیاده روی سریع روزانه با استفاده از جدیدترین داده های موجود تخمین زدند 337000 مورد از 9.2 میلیون نرخ مرگ و میر رخ داده در میان زنان و مردان اروپایی به دلیل بیماری چاقی بوده است. حال دو برابر این میزان (676000) می تواند به دلیل عدم فعالیت فیزیکی رخ دهد.

Share/Save/Bookmark