۲
کد مطلب: 888
 
تلنگر ماه عسل به مسئولان استان سیستان و بلوچستان
تاریخ انتشار : شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۳:۲۳
به گزارش زاهدانه به نقل از وبلاگ اینجا زاهدان دروازه شهادت:

چند وقتیست در و دیوارهای شهرمان پر شده است از تقدیر و تشکر از مسئولین

تقدیر چرا؟

تشکر چرا؟

مگر نه این است که خدمت وظیفه است و مسئول خادم مردم؟

پس چرا تبلیغات این چنینی در سطح شهر آن هم از هزینه و جیب مردم ؟

در و دیوارهای شهر پر شده است از متون و بنرهایی با عناوینی چون :

افتتاح طرح عمرانی …..      احداث پل …….. و …اینها همه وظیفه است و تشکر از انجام وظیفه در وهله اول نزد خداوند است و در ثانی در حیطه اداری آن هم در حد تشکر به جهت قوت گرفتن در راه انجام خدمت بیشتر ، در بوق و کرنا کردن وظیفه انجام شده چیزی جز منت بر سر مردم نیست.

حرف ما حرف دردمند است ، حرف درد کشیده است نه حرف غنی که شکمی سیر و خیالی راحت در ویلای شخصی خود قلم بزند.حرف ما از استان سیستان و بلوچستان و برای مردم همین خطه شریف است. قصد گله گذاری نداریم ، قصد تخریب نداریم ، قصد ما سازندگیست،بالندگی است و آبادانی.

قصد ما حرف ماست و حرف ما با شماست

حرف ما با همه مسئولین استانی است ، در این بین همه مسئولین مسئول هستند و هر مسئول در حد مسئولیت خود مسئولیتی در حد بضاعت دارد. امام جمعه و نماینده رهبری در حد خود ، استاندار در حدود وظایف و فراغ بال استانداری خود،مدیران کل ادارات و سازمانها در حد توان.

تا کنون در هیچ جای شهر و استان بنرها و تراکت های درخواست ها و گله و شکایت مردم نصب نشده است اما چند روزیست در سطح شهر بنرهایی مبنی بر ابقای مجدد امام جمعه شهرستان زاهدان به چشم می خورد که این حاکی از درایت و عنایت مقام عظمای ولایت به این خطه از مملکت و در کنار آن توان و قدرتمندی خدمت نماینده ایشان می باشد و خدا را شاکریم که باری دیگر این نماینده رهبری در این استان ابقا و مشغول به خدمت شدند.

اما... اما...

این ابقاها دلیل قدرت و توان کار است ، دلیل نیاز مردم به اینگونه مسئولین است که کار کنند و نام "محروم" را از این خطه پاک کنند. همه باید در کنار هم کار کنند. کار فرهنگی و عمرانی نیازمند بودجه و توان و استعداد انسانی است.

کاش روزی فرا رسد که بجای نصب بنرهای تشکر ، در دل نامه ای از شهروندان استانی را در این اماکن نصب کنند تا مسئولین بدانند و یا بهتر بدانند که چه باید بکنند و در چه جاهایی باید بیشتر فعالیت کنند تا روزی نرسد که در اولین روز ماه مبارک رمضان ، اولین برنامه زنده با یادآوری محرومیت ، فقر ، کمبود امکانات ورزشی ، تفریحی و فرهنگی مردم استان س وب شروع شود.

برنامه ماه عسل امسال با تلنگر به مسئولین استانی س وب باز پخش شد. حاج آقای بهشتی متاهل ساکن تهران و دارای یک فرزند به همراه کمیل عزیز فرهنگی از تهران عازم شهرستان دلگان میشوند و کار فرهنگی می کنند و ایده سازندگی می دهند- ایده هایی که با همه قشنگی و جذابیت و احسنت گویی مردم جای بودجه را خالی می بینند. بودجه هایی که شنیده می شود به مرکز عودت داده شده اما خرج این سازندگی ها نمیشود.

چرا کمیل شعیبی نباید قبل از اینکه در برنامه زنده صدا و سیما از کمبود امکانات و فقر فرهنگی مردم این خطه صحبت کند درد دلی با مسئولین استانی داشته باشد؟؟!!

اولین برنامه ماه عسل امسال دریایی از امید را به دلها جاری ساخت، دریایی که موجهای یاس و ناامیدی همیشه مواج وار و پرتلاطم خود نمایی میکنند. امیدوارم شدیم که هنوز هستند کسانی که به فکر این استان باشند و ناامید که چرا و تا به کی در محافل عمومی باید نام سنگین"محروم" بر این خطه خودنمایی کند؟!مگر دغدغه رهبری بر حذف این عنوان از استان نبود؟!

پس چرا؟؟!!

هر چقدر عناوین و تعداد تبلیغات و تشکرها از مسئولین بیشتر باشد بالطبع انتظار مردم و وظیفه مسئول بیشتر خواهد شد و هر چه عنایت بیشتر،درایت بیشتر و کار بیشتر خواهد بود.

ما در استان خودمان نشسته و کار نمی کنیم،نه اینکه کار نکنیم،کارهای زیادی انجام شده و در حال انجام است اما کم و در حدی نیست که دیوار نویس شهر شود ولی عده ای از پایتخت عازم استان می شوند تا برای ما کار کنند.

وقتی می توان دیوارهای شهر را با تشکر رنگ آمیزی کرد که دیگر در شبکه های ملی فردی به حال استان س و ب اشک نریزد و ما در کمال آرامش در سر سفره افطار مشغول باز کردن روزه باشیم.

زمانی می توان بنرهای عنایت را در سطح شهر نصب نمود که در روزنامه ها و صداو سیمای ما از استان س وب بدون کلمه "محروم" نامی به زبان آورده شود و به قول کمیل عزیز داشتن یک استخر و زمین فوتبال و یا حتی یک پارک برای کودکان و نوجوانان استان خواب و رویا نباشد و دیگر شاهد نباشیم که فردی که در پایتخت ایران مسئول جمع آوری و کمک و آموزش کارتن خوابهای تهرانی است برای فقر فرهنگی و امکاناتی مردم این استان اشک شرمساری بریزد.

به امید آن روز

ضمن تشکر از تلنگر برنامه ماه عسل به مسئولین استانی مان

امیدواریم ماه حصل این ماه عسل بشه قند عسل-ماهتون عسل

*******************************

توضیح:

این مطلب در پی پخش برنامه ماه عسل در اولین روز ماه رمضان به نگارش درآمد که در این برنامه فقر فرهنگی و محروم بودن این استان بازگو شد و در نمایی بسته دوربین های شبکه 3 سیما چشمان اشکبار فردی که به عنوان مسئول انجمن خیریه ای که مسئولیت جمع آوری و ساماندهی کارتن خوابهای پایتخت را بر عهده داشت را به تصویر کشید که چرا و تا به کی باید استان س و بدینگونه به تصویر درآید؟؟!!
Share/Save/Bookmark
 


 
سید مجتبی
با سلام
شما در وبلاگ"اینجا زاهدان دروازه شهادت" لینک شدید (4)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۰۷ ۰۶:۱۴:۲۵
 
سید مجتبی
تلاش برای تعلیق غنی سازی ایرن در سریالهای آمریکایی----
حاج قاسم سلیمانی - نظر فراموش نشود (7)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۱۲ ۱۲:۲۳:۵۹