کد مطلب: 45823
 
آغاز طرح ساماندهی ویترین فروشگاه ها در سیستان وبلوچستان
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجات سیستان و بلوچستان از آغاز طرح ساماندهی ویترین مغازه ها و عدم استفاده از مانکن های غیر متعارف در فروشگا ها از تاریخ 20 خردادماه امسال در سطح استان خبر داد.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجات استان با اعلام آغاز طرح ساماندهی ویترین فروشگاه ها در استان اظهار داشت: باتوجه به تولیت اصلی امر ساماندهی توسط اتاق های اصناف و اتحادیه پوشاک، مقرر شد اتحادیه ی مذکور با همکاری اتاق اصناف مرکز استان از طریق ارسال پیامک، صدور اطلاعیه و ایجاد جلسات آموزشی نسبت به اعلام آغاز اجرای طرح و توجیه اعضاء اتحادیه در راستای رعایت موارد ابلاغی اقدام کند.
غلامعلی گنجعلی افزود در خصوص زمان اجرای این طرح افزود: اجرای طرح ساماندهی ویترین مغازه ها و استفاده از مانکن در فروشگاه ها و نمایشگاه های عرضه پوشاک از تاریخ 20خردادماه امسال در سطح استان آغاز و واحدهای صنفی متخلف در اسرع وقت شناسایی و ساماندهی می شوند.
گنجعلی در مورد نحوه ی بازرسی ها افزود: اکیپ های بازرسی متشکل از بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف و نمایندگان سایر دستگاههای مرتبط تشکیل و جهت بازدید از وضعیت موجود فروشگاههای عرضه پوشاک سطح شهر به اماکن مراجعه می کنند و در صورت مشاهده تخلف در مرحله اول نسبت به صدور اخطاریه جهت واحد صنفی اقدام خواهند کرد.
وی در ادامه افزود: با توجه به ضرورت توجیه متقاضیان اخذ دریافت پروانه کسب پوشاک در راستای رعایت مصوبات ، اتحادیه پوشاک باید قبل از صدور پروانه کسب جهت متقاضیان جدید و متقاضیان تمدید پروانه کسب تذکرات، آموزش و توجیه لازم جهت رعایت موارد ابلاغی ( عدم استفاده از مانکن های غیر متعارف و...) را به افراد ارایه دهد.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجات استان بیان کرد: با توجه به آغاز فرآیند برگزاری دوره آموزشی احکام فقه بازار با همکاری بسیج اصناف، ویژه متقاضیان دریافت و تمدید پروانه کسب مقرر شده به گونه ای برنامه ریزی گردد که رعایت موارد مرتبط با حریم عفت عمومی، جلوگیری از ترویج فرهنگ مدگرایی و همچنین خودداری از مانکن های غیر متعارف جزء سرفصل های آموزشی دوره مذکور قرار گیرد.
گنجعلی تصریح کرد: مقرر شد اتاق اصناف مرکز استان و اتحادیه مربوطه نسبت به شناسایی و برخورد قانونی (پلمب) واحدهای صنفی بدون پروانه که در این زمینه تخلف دارند اقدام نماید .
وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر طراحی تعدادی الگوی پوشاک اسلامی ایرانی مقرر شد در صورت نیاز طرحهای مذکور در اختیار اتحادیه صنف پوشاک قرار گیرد.
گنجعلی در پایان گفت: از آنجا که برخی وظایف محوله به دستگاههای مربوطه مرتبط با یکدیگر بوده این طرح با همکاری نمایندگان دستگاههای متولی که ضرورت ایجاد ارتباط بیشترآنان وجود دارد از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، بازرسی اصناف، بسیج اصناف، شهرداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان انجام خواهد شد.
Share/Save/Bookmark