کد مطلب: 45030
 
حریف آسیایی پرسپولیس را بهتر بشناسیم
تیم فوتبال پرسپولیسی در نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا روز سه شنبه به مصاف لخویای قطر می‌رود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
حریف آسیایی پرسپولیس را بهتر بشناسیم
 
به گزارش زاهدانه ، دیدار پرسپولیس با لخویای قطر در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا بهانه‌ای شد تا به بررسی اولین حریف آسیایی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بپردازیم.

لخویا قطر تیمی در شهر دوحه قطر است، این تیم در ابتدا به نام پلیس دوحه تاسیس شد اما در سال 2009 به لخویا تغییر نام داد.

تیم لخویا در سال 2010 در لیگ دسته 2 قطر قهرمان شد و به لیگ ستارگان راه پیدا کرد. در سال 2011، 2013 و 2014 قهرمان لیگ ستارگان قطر شد و در سال 2012 هم نایب قهرمان شد.

ضمن اینکه این تیم در سال 2010 قهرمان جام شیخ جاسم شد و در سال 2013 قهرمان جام ولیعهد قطر شد.

رتبه جهانی تیم لغویا قطر 165و رتبه آسیایی‌اش 16 است. لقب این تیم شوالیه قرمز و عنوان ثروتمندترین تیم قطر به نام این تیم است.

تصمیم بین حمد بن خلیفه آل ثانی مالک این تیم است و میشل لادروپ دانمارکی مربی این تیم است.

از بازیکنان مطرح لخویا قطر می‌توانیم به نشاط اکرم اشاره کنیم.

گفتنی است؛ این تیم قطری چندی پیش در پی جذب ژاوی از بارسلون و ادباپور از تاتنها بود که در جذبشان ناکام بود.

تیم لخویا قطر چند بازیکن با ملیت قطری دارد.   

محمد رزاق(28ساله، فوروارد، از کشور غنا)، دیم ترائوره مدافع از کشور فرانسه، لوییز جونیور از برزیل، کریم بوضیاف از فرانسه، محمد ترزور عبداله از کنگو و سباستین سوریا از اروگوئه بازیکنانی هستند که ملیت قطری گرفتند و در تیم لخویا قطر بازی می‌کنند.
 
همچنین تیم لخویا دارای هفت بازیکن خارجی است که از این بازیکنان سه بازیکن در لیگ قطر و چهار بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا می‌توانند بازی کنند.

چیکو فلورس پست دفاع وسط از اسپانیا، تائه‌هی نام پست هافبک نفوذی از کره، یوسف المساکنی پست فوروارد از تونس، احمد علی الحطمی پست دروازه بان از بحرین، کومته پست دروازه بان از فرانسه، ولادیمیر وایلس پست فوروارد از اسلواکی و ایوانیلدو رودریگوئز پست دروازه‌بان از برزیل بازیکنان لخویای قطر هستند.

لازم به ذکر است تیم فوتبال لخویای قطر 13بازیکن بومی دارد.

تیم لخویا قطر امسال از جمله مدعیان لیگ قطر است و در حال حاضر این تیم در صدر جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد اما آمار این تیم در آسیا چندان جالب نبوده است.

2 دوره حذف در مرحله گروهی در سال‌های 2012 و 2014 و یک حضور در یک چهارم نهایی مسابقات که با شکست سنگین 6 بر یک از گواتگجو اور گرانده چین از دور رقابت‌ها حذف شد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark