کد مطلب: 36625
 
اسرائیل از آب و غذا به عنوان ابزاری برای وارد کردن فشار در مذاکرات استفاده می‌کند
مذاکره کننده ارشد فلسطینی گفت: اسرائیل از آب و برق و غذای مردم غزه برای وارد کردن فشار به فلسطینی ها در مذاکرات استفاده می‌کند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
اسرائیل از آب و غذا به عنوان ابزاری برای وارد کردن فشار در مذاکرات استفاده می‌کند
 
به گزارش زاهدانه ، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ صائب عریقات در گفتگوی زنده تلویزیونی با این شبکه گفت: ما نمی‌خواهیم که موشک ها شلیک شوند. ما خواستار حفظ آتش بس و تمدید آن هستیم و در این زمینه تلاش می کنیم. هم اکنون که من با شما صحبت می کنم دیدارها در مصر در جریان است تا آتش بس تمدید شود اما باید گفت چیزی که مردم باید به آن توجه کنند این است که اوضاع غزه بسیار بسیار وخیم است. مردم انتظار ارائه برخی تسهیلات را داشتند از جمله اینکه برق و آب فراهم شود. ده هزار زخمی در بیمارستان ها تدارکات پزشکی لازم را ندارند. من مصرانه از جامعه ی بین المللی می خواهم که برداشتن محاصره ی غزه از طریق دریا ، زمین و هوا را از کشورهای مصر و اردن آغاز کند و به اسرائیل بگوید که محاصره غزه را بردارد تا ما بتوانیم نیازهای مردم خود را تامین کنیم. امیدوارم فرمولی برای تمدید آتش بس بدست آید. شکست نباید یک گزینه باشد.

صائب عریقات ادامه داد: همانطور که می دانید آتش بس، یک آتش بس 72 ساعته بود. امیدواریم که این آتش بس بی پایان باشد. اما باید درک کرد که اوضاع  غزه چگونه است. من تلاش نمی‌کنم هیچ چیز را توجیه کنم من خواستار آن هستم که موشک ها شلیک نشوند اما می‌خواهم که اسرائیل بمباران غزه را متوقف کند چون دیروز شش فلسطینی دیگر کشته شدند. نکته این است که توازن باید برقرار شود. این توازن باید بین تمدید آتش بس و اجازه ندادن به اسرائیل باشد. نباید به اسرائیل اجازه داده شود که از تدارکات پزشکی ، غذایی ، آب و برق به عنوان ابزاری برای وارد کردن فشار به ما در مذاکرات استفاده کند.

صائب عریقات گفت: ما 26 جناح و گروه سیاسی هستیم. خوشبختانه ما چند صدا هستیم اما درعین حال یک سند مشترک داریم.
 
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark