کد مطلب: 39415
 
با هندوانه به جنگ قاتل خاموش بروید
متأسفانه فشار خون بالا هیچ گونه علائمی ندارد به همین علت آن را قاتل خاموش نیز می‌نامند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۱
با هندوانه به جنگ قاتل خاموش بروید
 
به گزارش زاهدانه ، مسعود کیمیاگر (متخصص تغذیه) در خصوص تأثیر مواد غذایی بر کاهش فشار خون گفت: بدن از املاحی چون سدیم و پتاسیم تشکیل شده است که این دو کاملاً بر خلاف یکدیگر عمل می‌کنند، سدیم باعث افزایش فشار خون و پتاسیم باعث کاهش فشار خون می‌شود. از این رو به بیماران توصیه می‌شود که نمک کم‌تر مصرف کنند.   
 
وی در ادامه گفت: هندوانه سرشار از پتاسیم است و پتاسیم نیز بر کاهش فشار خون نقش بسزایی دارد.
 
این متخصص با اشاره به این که به طور کلی همه‌ی سبزیجات و میوه‌جات حاوی پتاسیم بالا هستند، افزود: به طور خاص موز دارای پتاسیم غنی است و همچنین فیبر و مصرف لبنیات از جمله کلسیم نیز بر کاهش فشار خون نقش بسزایی را ایفا می‌کند.
 
کیمیا اذعان داشت: فشار خون با وزن بیمار در ارتباط است، به طوری که هر اندازه که فرد وزن بیشتری داشته باشد، فشار خون بیشتری دارد و چه بسا با افزایش سن نیز مقاومت رگ‌ها بیشتر شده و در نتیجه فشار خون افزایش می‌یابد.
 
وی گفت: شرایط روحی نامناسب، تغییرات هورمونی و همچنین مصرف غذاهای کنسروی، سوسیس و کالباس در تشدید و افزایش فشار خون تأثیرگذار است.
 
مسعود کیمیا در پایان به علائم بیماری اشاره کرد و گفت: متأسفانه این بیماری هیچ‌گونه علائمی ندارد و به همین علت آن را قاتل خاموش می‌نامند و بهترین راه تشخیص کنترل فشار خون است که در صورت عدم توجه سکته‌های قلبی و مغزی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark