کد مطلب: 49658
 
گزارش زاهدانه از افزایش تلفات جاده ای در جنوب شرق کشور؛
سیستان و بلوچستان رکورددار بیشترین آمار سرعت غیر مجاز/ توجه نکردن به جلو عامل اصلی تصادفات
رئیس پلیس راه سیستان وبلوچستان گفت: در چند روز گذشته این استان با ۲۴درصد تخلف و سرعت غیرمجاز بیشترین آمار سرعت غیر مجاز را در کشور به خود اختصاص داده است.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
 
به گزارش زاهدانه، نوروز که می رسد شور و شوق خانواده ها برای دید و بازدید و سفرهای دسته جمعی افزایش پیدا می کند اما گاها پیش می آید که شیرینی این ایام به کام برخی خانواده ها تلخ می شود زیرا حوادث جاده ای و بد رانندگی کردن یکی از اتفاقاتی است که همواره باعث ایجاد خاطره بد در نوروز می‌ شود.
علاوه بر اینکه سیستان و بلوچستان دومین استان پهناور کشور بشمار می آید دارای جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری و تفریحی بی شماری نیز می باشد که همه ساله گردشگران و مسافران نوروزی زیادی را به سمت خود جذب می کند؛ از همین رو سرعت وسبقت غیر مجاز برخی رانندگان هنگام راندن خودرو یا رعایت نکردن فاصله و غیره همه دست به دست هم می دهد تا گاها شاهد وقوع تصادفات دلخراشی در این استان باشیم.

در این زمینه رئیس پلیس راه سیستان وبلوچستان اظهار داشت: حوادث جاده ای در استان در چند روز ابتدایی تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
سرهنگ ایوب شرافتی با اشاره به اینکه حوادث جاده‌ ای همچنان تلفات می‌گیرد، گفت: آمار مجروحان جاده‌ ای نیز نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.
وی در همین راستا از رانندگان درخواست کرد که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدارها حافظ سلامت خود و خانواده‌هایشان باشند.

این مسئول بیان داشت: در چند روز پیش با تخمینی که از تصادفات گرفته شده متأسفانه شمار نفرات فوت شده در حوادث رانندگی و فوت در صحنه نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷درصد افزایش صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد نفرات مجروح شده با ۸۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است، گفت: بیشترین علل حوادث رانندگی توجه نکردن به جلو۳۰درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله 72 درصد و انحراف به چپ با ۱۹ درصد می باشد.
شرافتی بیشترین بازه زمانی حوادث را ساعت ۴ بعدازظهر تا۱۰شب عنوان کرد و ادامه داد: در ایام نوروز ۷۰درصد تصادفات در جاده‌ها و محورهای اصلی و بقیه در جاده‌های فرعی و روستایی رخ داده است.
رئیس پلیس راه سیستان وبلوچستان در پایان بیان داشت: در چند روز گذشته این استان با ۲۴درصد تخلف و سرعت غیرمجاز بیشترین آمار سرعت غیر مجاز را در کشور به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark