کد مطلب: 49667
 
زاهدانه گزارش می دهد:
از نقش بسزایی ماهواره در تخریب خانواده تا ایجاد فساد در جوامع
حدود 18هزار کانال ماهواره در سراسر دنیا تولید و مشغول به پخش برنامه هستند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۰
 
به گزارش زاهدانه، ورود ماهواره به ایران از چند سال قبل با استقبال عمومی آماد جامعه روبرو شد و در ابتدا شبکه های فارسی زبان محدود بود اما با گذشت زمان تعداد شبکه های فارسی زبان و غیره به شدت گسترش پیدا کرد.به دلیل تهاجم فرهنگی غرب مجلس و شورای اسلامی و دولت های وقت ایران چندین مرحله سخت گیری هایی را از نظر قانونی اعمال کردند اما آنچه که واقعیت دارد بالای 50%  مردم دارای دستگاهای رسیور و ماهواره در منازل خود هستند و با انگیزه های متفاوت از آن استفاده می کنند.
 حدود 18هزار کانال ماهواره در سراسر دنیا تولید و مشغول به پخش برنامه هستند که از میان آنها حدود 3هزارکانال در ایران قابل دریافت بوده و از مجموع آنها حدود 74 شبکه مخصوص تبلیغ مد لباس و لوازم آرایشی هستند و به نظر می رسد با اهداف شوم نظام سرمایه داری دنبال تغییر در الگوی مصرف جوامع هستند.
 در همین رابطه میثم دورانی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه،اظهار داشت: برنامه ها و کانال های ماهواره ای دارای سیاست های کوتاه مدت و بلند مدت برای تغییر سبک زندگی انسان ها هستند.
این کارشناس مذهبی در زاهدان ادامه داد: زیان بارترین خطری که امروز مسلمانان با آن مواجه اند جنگی است که به صورت شبکه های ماهواره ای و تلویزیونی بر مسلمانان تحمیل شده است.
وی افزود:مهمترین و اساسی­ترین معضل ماهواره تطابق نداشتن بسیاری از فرهنگهای دنیا با فرهنگ دینی و چارچوب اعتقادی ماست.
وی با بیان اینکه امروزه بیشتر افراد وقت زیادی از خود را در طی شبانه روز به دیدن برنامه های ماهواره اختصاص می دهند، خاطر نشان کرد: ترویج بدحجابی و کمرنگ شدن عفاف در جوامع اسلامی بدترین پیامد و تاثیر استفاده از ماهواره است.
 
وی ماهواره را مهمترین عامل نشر فساد در یک جامعه  عنوان کرد و افزود: متاسفانه این عامل فساد در همه جا وجود دارد و افرادی که دارای ایمان سستی هستند به واسطه ماهواره از دین ،عقاید دینی و حجاب فاصله می گیرند.
دورانی  در پایان با اشاره به اینکه هدف اصلی این شبکه ها از هم پاشی خانواده ها است، گفت: ماهواره در جامعه باعث فساد و از هم پاشی خانواده ها میشود پس باید هر چه زودتر تدابیری برای برچیدن این عامل فساد از خانواده ها اندیشیده شود.
Share/Save/Bookmark