کد مطلب: 32224
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
عامل اصلی سربلندی ملت ایران تلاش در عرصه اقتصاد اجتهادی است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عامل اصلی سربلندی ملت ایران، تلاش در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه اقتصاد اجتهادی است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۱
عامل اصلی سربلندی ملت ایران تلاش در عرصه اقتصاد اجتهادی است
 
به گزارش زاهدانه ، علی اوسط هاشمی امروز در دیدار با معاونان، مدیران ستادی و مدیران استانداری اظهار کرد: آنانی که خالصانه دست خویش را به سمت مردمان و کشور خویش دراز می‌کنند بر این باور هستند که اندیشه، خرد، نگاه، باور و کردار آنان می‌تواند جریانی را تشکیل دهد که آن جریان پایانش ساحل امن دلنشین و روح‌بخشی چون بهار باشد.

وی افزود: با توجه به این‌که حدود چهار ماه است که در خدمت مردم استان سیستان و بلوچستان هستم از آرامش و کم توقعی مردم این دیار واقعا فیض برده‌ام و این را بدون اغراق عرض می‌کنم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: آرامش زمانی در ما شکل خواهد گرفت که آرامشی عمومی را شاهد و ناظر باشیم و بتوانیم دور کنیم دغدغه‌ها، استرس‌ها و ناراحتی‌ها را در جغرافیای خودمان و واقع شویم بر مسیری که امید به فردای بهتر توأم با تدبیر و درایت در آن موج زند.

هاشمی با اشاره به این‌که ثبات، آرامش و امید سرمایه ملت است، گفت: باید به سمتی سوق پیدا کنیم که ثبات و آرامش و امید را صیانت کنیم و این خود در گرو تحمل و مداراست.

وی اضافه کرد: درک نسبت به مردم هر میزان قوت گیرد مطمئن باشید بزرگترین سرمایه نظام است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که اعتماد عمومی هر روز بهتر خودنمایی می‌کند، افزود: بر این باور هستیم که با مردم با صداقت و بی ریا باید بود.

هاشمی تصریح کرد: آنچه در این سال 93 پیش رو داریم عبارت است از اقتصادی که به کمک مسئولان و مردم شکوفایی می‌یابد و فرهنگی که با همت مسئولان و مردم بتواند از سمت و سویی، حرکت بزرگ کشور و ملت ما را معین کند.

سرمایه امروز دولت، ملت هستند

وی خاطرنشان کرد: بستر را تا حدودی آماده کرده‌ایم برای آن‌که فاصله‌ها را کم کنیم اما دولت امروز از تمکن دارایی برخوردار نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تجربه نشان داد که وضعیت اقتصادی کشور به دلیل وابستگی مطلق به نفت در این دو سه سال اخیر چگونه خودنمایی کرد.

هاشمی با اشاره به این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران، یارگیران خوبی بوده است، اظهار کرد: مردمان ما درکشان نسبت به نظام، کشور و منافعشان وسیع است بنابراین ما هستیم که باید وسعت نگاه خود را نسبت به نگاه مردم شکل دهیم.

وی عنوان کرد: اندیشیدن به ثبات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی جز با محوریت مردم محال است، باید هر یک از مسئولان به یکی از بخش‌های بهداشت، بانوان، آب، گاز، بحث بندر، گردشگری، فرهنگی و هنری بیندیشند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسئولان باید واقعا فعال با مسائل برخورد کنند تا کوچک‌ترین عوارض مرزی بر شکل اجتماعی در این استان بر جای نداشته باشد.

هاشمی گفت: منافع ملی به طور قطع و یقین در درون این نظام معارض و مخالفی نمی‌تواند داشته باشد آنچه در حال حاضر دولت به آن می‌اندیشد اجرای مرحله دوم یارانه‌هاست که در این مرحله، دو مرحله را در پیش رو داریم.

وی افزود: در استان سیستان و بلوچستان در 37 دوره، دولت 4 هزار و 200 میلیارد به مردم یارانه پرداخت کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: 20 برابر بودجه عمرانی به مردم در 37 ماه پرداخت شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark