کد مطلب: 40811
 
سند توسعه شیلات سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود
استاندار سیستان و بلوچستان گفت:اجرای سند توسعه شیلات استان برای بیش از هزار نفر در این بخش ایجاد اشتغال شده و در حوزه صید مشغول به کار خواهند شد و تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه ها به عنوان ناظر فنی در هر لنجی بکار گرفته می شوند
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۷
سند توسعه شیلات سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود
 
علی اوسط هاشمی در نشست خبری امروز به تشریح عملکرد یکساله خود در این استان پرداخت و اظهار داشت: در روزهای گذشته در دیدار با رئیس جمهور با حضور استانداران 6 استان شرقی کشور, رئیس جمهور نگاه ویژه ای به این استان داشت و در حین ضعف مالی دولت به دنبال توسعه و پیشرفت استان بود.

وی افزود: نگاه دولت اعتدال است و با اعتدال پیش می رود لذا هر کس به موضع مدیریت بود و به فکر و سیاست دولت باور نداشته باشد, تغییر خواهیم داد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: با وجود مشکل نا امنی ناشی از مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان, استان سیستان و بلوچستان به سمت صنعتی شدن پیش می رود.

هاشمی با اشاره به اینکه حدود یک پنجم مرز کشور در این منطقه جغرافیایی است, گفت: رسیدن به مرحله توسعه و صنعتی شدن استان این است که مردم پشتیبان اهداف توسعه ای باشند و پشت به دشمن کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد ناامنی در استان بدون شک نقشه های دشمنان است چراکه احدی در بین مردم این استان از کشته شدن جوانانشان چه شیعه و چه سنی خوشحال نمی شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: خوشبختانه مجوز تامین سوخت بازار افغانستان از دولت برای این استان گرفته شده است.

هاشمی افزود: با مردم باید با صداقت در ارتباط باشیم زیرا مردم خوب تشخیص می دهند و خوب انتخاب می کنند.

وی گفت: سال 93, سال طلایی برای این استان است و با رویکرد عدالت محور گام بر می دارد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به اینکه 47 درصد منابع معدنی کشور در 6 استان شرقی واقع شده است لازم است تا وزارت صنعت, معدن و تجارت, معاونت معدن و صنعت و تجارت را در این 6 استان متمرکز کند.

هاشمی به پروژه‌های بزرگی که در این استان در حال اجرا شدن است اشاره و عنوان کرد: اجرای 300 کیلومتر راه آهن چابهار, دو واحد پتروشیمی در چابهار و ایرانشهر, توسعه بندر چابهار, ایجاد کارخانه ساخت لوله برای گاز رسانی و غیره از جمله مهم ترین برنامه های دولت یازدهم در این استان است و تا پایان نیمه نخست سال 95 به کل این استان گاز رسانی می شود.

وی گفت: برای تشکیل منطقه آزاد سیستان و میرجاوه نیز به توافقاتی رسیده ایم که مقدمات طرح را آماده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان به سند توسعه بخش شیلات استان اشاره کرد و افزود: با اجرای سند توسعه شیلات استان برای بیش از هزار نفر در این بخش ایجاد اشتغال شده و در حوزه صید مشغول به کار خواهند شد و تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه ها به عنوان ناظر فنی در هر لنجی بکار گرفته می شوند.

هاشمی با بیان اینکه رسانه ها بازوی خوبی برای پیشرفت نظام هستند, تصریح کرد: با هدف ارائه اخبار صحیح و اطلاعات به مردم, شورای هماهنگی اطلاع رسانی در استان تشکیل شده است که با فعال شدن این شورا, سیاستگذاری قوی در عرصه اطلاع رسانی استان انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اقتضای منابع مالی, آرامش و رسیدن به یک درک مشترک است و بر این باوریم که هر کس شناسنامه ایرانی دارد در هر کجای جغرافیای ایران, ایرانی می ماند
Share/Save/Bookmark