کد مطلب: 36473
 
ابوزهری: ملت ما با مقاومت پیروزی را به دست آورد
سخنگوی رسمی جنبش حماس گفت که هیئت رسمی فلسطین با مدیر اطلاعات مصر دیدار کرد و سند مطالبات فلسطینی را که درباره آن توافق شده است به وی تحویل داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
ابوزهری: ملت ما با مقاومت پیروزی را به دست آورد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از "سامی ابوزهری" سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در گفتگوی با شبکه تلویزیونی الاقصی گفت :" امروز هیئت رسمی فلسطین با مدیر اطلاعات مصر دیدار کرد و سند مطالبات فلسطینی را که درباره آن توافق شده است به صورت رسمی به وی تحویل داد. مصر با این مطالبات موافقت و آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات بر اساس این مطالبات که مورد توافق قدرت‌های فلسطینی و به طور مشخص اعضای هیئت فلسطینی بود اعلام کرد.مدیر دستگاه اطلاعات مصر پیشنهاد کرد آتش بسی به مدت 72 ساعت برقرار شود تا در این مدت مذاکرات برگزار شود اما گروه‌های فلسطینی شرط کردند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه خارج شوند و پس از آن این پیشنهاد مورد قبول قرار گرفت و درباره آن بحث و گفتگو شد. "

ابوزهری افزود :" با اجرای این آتش بس که با تلاش مصر به دست آمد و احتمالا به دست دیگر گروه‌های فلسطینی نیز خواهد رسید و آنها نیز در قاهره حضور پیدا خواهند کرد قرار است هیئتی اسرائیلی نیز به قاهره بیاید تا با میانجی گری مصر و به صورت غیر مستقیم مذاکرات آغاز شود. سندی که گروه‌های فلسطینی ارائه کردند و بر اساس آن توافق صورت گرفت به صورت غیرمستقیم درباره همه اشکال حمله گفتگو خواهد شد و مطمئنا حملاتی که درحال حاضر جریان دارد باید متوقف شود که حملات زمینی ، هوایی و ترورها را شامل می شود. بر اساس این سند محاصره باید به طور کامل برطرف شود که موضوع گذرگاه‌ها و ایست‌های بازرسی و موانع شرق نوار غزه را نیز شامل می شود. همچنین درباره تسهیل ورود مصالح ساختمانی برای ساخت ساز ، حل مشکل آب و برق و جزئیات مسائل دیگر  گفتگو خواهد شد."

وی در پاسخ به اینکه آیا می توان به این آتش بس اطمینان کرد چرا که رژیم صهیونیستی تاکنون چندین بار آتش بس را نقض کرده است ، گفت :" بله درست است اما این بار شرط شده است که اشغالگران اسرائیلی به خارج از مرزهای نوار غزه عقب نشینی کنند و بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده ایم این عقب نشینی از شرق شهر رفح آغاز شده است."

وی درباره موفقیت مقاومت گفت :" ما از ابتدا گفته بودیم اشغالگران باید یا در نوار غزه بمانند و بهای آن را بپردازند و یا به صورت یکجانبه آتش بس برقرار کنند و باز هم بهای آن را بپردازند و یا اینکه شروط مقاومت را بپردازند. همه نیروهای مقاومت برای همه گزینه ها آمادگی دارند.  معتقدم ملت ما با این ایستادگی بزرگ در طول یک ماه گذشته که حملات و کشتار صهیونیست‌ها ادامه داشت توانست پیروزی واقعی به دست آورد و دیدیم که نیروهای مقاومت نه تنها به دفاع پرداختند بلکه حملاتی نیز انجام دادند به اضافه شلیک موشک‌هایی که قویتر از گذشته صورت گرفت. ما دیدیم که اشغالگران صهیونیست به اهدافی که برای خود مشخص کرده بودند مانند از بین بردن موشک‌ها ، تونل‌ها و حتی حماس ، دست پیدا نکردند و شلیک موشک‌ها تا آخرین لحظات ادامه داشت و تونل‌ها همچنان پابرجاست و آن‌ها به دروغ اعلام کرده اند که همه تونل‌ها را از بین برده‌اند و آنها با این شایعه پراکنی‌ها می خواهند پیروزی خیالی برای خود به تصویر بکشند اما واقعیت اینگونه نیست و حماس با تمام توان خود و حتی قویتر از گذشته همچنان پابرجاست. بنابراین ما می توانیم بگوییم که مقاومت و ایستادگی ملت فلسطین ما را به این پیروزی رسانده است."

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark