کد مطلب: 36478
 
آمربکا بار ديگر بر حمايت خود از رژيم صهيونيستی تاکيد کرد
"جنیفر ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸
به گزارش زاهدانه به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا ،سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر حمایت بی قید و شرط کشورش از رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

"جنیفر ساکی" در نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بیانیه خود در خصوص حمله اسرائیل به محلات اطراف مدرسه آنروا گفت: این بیانیه به علت نگرانی ما از گلوله باران محلات نزدیک مدرسه آنروا در غزه صادر شد.این حمله هفتمین حمله به محل مذکور بود.شاهد آواره شدن صدها نفر در غزه هستیم.دهها نفر نیز در این حملات (حمله به مدارس آنروا)کشته شده اند.فکر می کنم اسرائیل می تواند برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی کارهایی انجام دهد. البته این واقعیت که اسرائیل همچنان شریک مهم امنیتی و راهبردی آمریکاست، تغییر نمی کند. ما معتقدیم که آنها حق دفاع از خودشان را دارند اما ضمن این که می توانند از خود دفاع کنند می توانند برای جلوگیری از حوادثی از این دست تلاش کنند.

خبرنگار در ادامه پرسید  اما مردم از دولت آمریکا انتقاد می کنند و آن را دورو و متظاهر می نامند چرا که بیانیه ای شدید اللحن صادر می کند اما در عین حال به اسرائیل تسلیحات و مهماتی می دهد که در این حملات مورد استفاده قرار می گیرد.

ساکی پاسخ داد  من هنوز هم اعتقاد دارم که هدف اولیه ما جلوگیری از حملات کور راکتی و ورود تروریست ها از طریق تونل ها به اسرائیل است.نگرانی ما در این باره تغییر نکرده است.اما این بدان معنا نیست که ما نباید خواستار یک رویکرد متفاوت  اسرائیل در دفاع از خود باشیم.
خبرنگار دیگری پرسید طرفداران اسرائیل نیز از شما انتقاد می کنند زیرا شما گفتید که فقط ظن به این که شبه نظامیان  ممکن است در این محل  فعال باشند ، حملاتی را که موجب کشته شدن غیرنظامیان می شود ، توجیه نمی کند. آمریکا سالهاست که از هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان ، پاکستان و یمن استفاده می کند و در آن غیرنظامیان بیگناه کشته می شوند.

ساکی پاسخ داد  افغانستان مثال خوبی است و اینجا مکانی بوده  که آمریکا مجبور بوده است به تدریج قدم هایی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامی بردارد و ما دقیقاً این کار را انجام داده ایم.
خبرنگار پرسید شما دائماً تکرار می کنید که اسرائیل  حق دفاع از خود را دارد آیا چنین حملات بخشی از دفاع از خود اسرائیل است؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ گفت: فکر می کنم بیانیه ما در این باره توضیح داده است. این واقعیت تغییر نمی کند که حماس یک سازمان تروریستی است که با راکت و از طریق تونل ها حمله می کند.این هنوز نگرانی اصلی ماست.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark