کد مطلب: 40702
 
نخستین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در زاهدان افتتاح می شود
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: نخستین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی به مناسبت هفته بسیج در زاهدان افتتاح می‌شود.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۹
 
علی‌اکبر جعفری
به گزارش زاهدانه ، علی‌اکبر جعفری صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در مجتمع شهید لک‌زایی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در اولین روز از گرامی داشت هفته بسیج، نخستین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از ظرفیت بسیجیانی که از تسهیلات بسیج سازندگی استفاده کردند افتتاح خواهد شد و تا هفتم آذرماه 93 در محل حسینیه شهدای جهانزاده دایر می باشد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: بخش‌های مختلف نمایشگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان شامل مواد غذایی، صنایع دستی، گوشت و پروتئین، دام زنده و گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی است.

این مسئول ادامه داد: کلینیک تخصصی، مشاوره در راستای اشتغال و کارآفرینی، عرضه محصولات فرهنگی و نمونه‌ای از کارهای سازمان بسیج سازندگی در سطح استان با عنوان نمایشگاه مصور عملکرد سازندگی سیستان و بلوچستان در عرصه‌های جهادی، فرهنگی، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی از جمله برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در زاهدان است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه سلمان با 16 نهاد و اداره توافق‌نامه دارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، کمیته امداد، منابع طبیعی، اوقاف، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و فرمانداری‌ها از جمله آنها است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی در بخش جهادی است، هم‌اکنون 296 گروه بومی جهادی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

این مسئول اضافه کرد: در این گروه‌های جهادی از تمام اقشار مردم حضور دارند، شیعه و سنی و خواهر و برادر در کنار هم برای رفع محرومیت‌زدایی در زمینه‌های مختلف عمرانی، بهداشتی، خدماتی و غیره تلاش می‌کنند.

جعفری افزود: از این تعداد 296 گروه بومی، 70 گروه دانشجویی، 30 گروه طلاب، 130 گروه دانش‌آموزی، شش گروه مداحان، 17 گروه دانشجویی خارج از استان هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در هفته بسیج 45 پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود که افتتاح یک پروژه به عنوان پروژه ملی به صورت همزمان با سراسر کشور خواهد بود.

سرهنگ جعفری افتتاح 117 عرصه اقتصاد مقاومتی در سطح استان را از دیگر برنامه های اجرایی گرامی داشت هفته بسیج خواند و یاداور شد: 45 پروژه مختلف آماده افتتاح است که از روز سوم هفته بسیج به صورت ملی در سراسر کشور انجام خواهد شد.

وی اعزام 6000 حلقه صالحین به اردوهای جهادی یک روزه را آخرین برنامه در هفته بسیج خواند و افزود: بسیجیان در قالب اردوهای یک روزه به مناطق روستایی اعزام خواهند شد و در 6 عرصه ی خدمت رسانی شروع به فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark