کد مطلب: 29967
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:
بانوان باید در مجموعه مدیریتی نقش داشته باشند
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توجه دولت تدبیر و امید به توسعه نقش بانوان، لزوم حضور آنها در مجموعه مدیریتی را بیشتر می‌کند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۳
علی‌اصغر جمشیدنژاد
 
علی‌اصغر جمشیدنژاد

به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اصغر جمشیدنژاد در نشست کارگروه بانوان و خانواده سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر به مقایسه شاخص‎های توسعه در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار داشت: شاخص بهداشت و درمان در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود که پزشکان ما یا پزشک تجربی بودند و یا پزشکان کشورهای همسایه تنها در مراکز درمانی مرکز استان‌ها حضور داشتند، ولی اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که پزشکان مازاد بر جمعیت مورد تقاضا هستند و برای اعزام پزشک به کشورهای مورد نیاز برنامه‌ریزی داریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن بررسی مشکل نبود تخصیص اعتبار برای تکمیل پارک بانوان شهرستان زاهدان و سه پارک بانوان در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: اجرای طرح سه ساعت ورزش بانوان شاغل در ادارات ضروری است.

این مسئول به جایگاه و نقش بانوان در پیش از انقلاب و صدمات وارده به جامعه بانوان در موضوع کشف حجاب اشاره کرد و بیان داشت: نوع رویکرد و الگویی که در کشور ما در قبل از انقلاب برگرفته از کشورهای اروپایی و حکومت‌های سکولار  وجود داشت بزرگ‌ترین آسیب را به بانوان در آن مقطع وارد کرد، اما در جامعه اسلامی  امام راحل (ره) حتی قبل از انقلاب فرامین ارزشمندی را در رابطه با جایگاه واقعی بانوان صادر کردند.

جمشید‌نژاد اضافه کرد: آنچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به آن پرداخته شد ایجاد فضایی برابر برای مشارکت بانوان بود و در این راستا نخستین اقدام، ایجاد شرایط برابر تحصیل علم بود و نتایج آزمون‌های سراسری موید این موضوع است که درصد بالاتری از امتیازات مربوط به بانوان است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اکنون باید فضایی را فراهم کنیم که بانوان بتوانند در مجموعه مدیریتی نقش داشته باشند و دولت تدبیر و امید در اموراتی که مربوط به توسعه نقش بانوان است نیز توجه ویژه دارد. ارتقاء سطح مشارکت بانوان در سطوح مدیریتی جزو برنامه‌های دولت است که استانداری نیز در این زمینه پیشرو خواهد بود.

وی در ادامه بر ارائه طرح‌های فرهنگی و اجتماعی در حوزه بانوان توسط دستگاه‌های متولی تأکید کرد و افزود: با توجه به رویکرد و توجه ویژه دولت به جایگاه بانوان، لازم است طرح‎های مورد نیاز حوزه بانوان مطالعه و پس از غربالگری و تصویب در کارگروه بانوان و خانواده به شورای توسعه سیستان و بلوچستان برای تخصیص اعتبار ارائه شوند.

در ابتدای این نشست لیلا کدخدایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به وظایف دفتر امور بانوان و خانواده در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه بانوان و سیاست‎های انقباضی در بحث اعتبارات در گذشته، خواستار تخصیص ردیف اعتباری به پروژه‌های نیمه تمام و تخصیص اعتبارات فرهنگی به دفتر امور بانوان شد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark