کد مطلب: 30587
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:
زمینه‌ توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سیستان و بلوچستان فراهم شود
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تمام نقاط سیستان و بلوچستان فراهم شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۲
زمینه‌ توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سیستان و بلوچستان فراهم شود
 
به گزارش زاهدانه ، علی‌اصغر جمشید نژاد عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی یادواره سردار شهید کریمپور و 200 شهید غرب زاهدان و شهدای کربلای پنج اظهار کرد: فرهنگ ما، فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که شهدا همواره همچون خورشید هستند و می‌درخشند.

وی افزود: اکنون ما در مقطعی از زمان هستیم که از بعضی‌ اتفاقاتی که ریشه معنویت را به جامعه ما تزریق می‌کنند، فاصله می‌گیریم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این برهه از زمان، مهم‌ترین اقدامی که می‌توان انجام داد این است که پیام شهدا را به طور جدی به نسل جوان انتقال دهیم.

جمشیدنژاد بیان کرد: در حال حاضر وظیفه همه ما این است که به شکل مطلوبی، مطالبی که به ارزش‌های اعتقادی ما باز می‌گردد، زنده نگه داشته شود.

وی گفت: در حماسه بهمن سال 57، سه عامل مهم رهبری، اعتقادات مردمی و حضور مردم سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: شهادت طلبان به کسانی که تلاش می‌کردند تا انقلاب اسلامی را ساقط کنند، درس عبرتی از خود نشان دادند که در تاریخ جاودانه شد.

جمشیدنژاد اضافه کرد: شهید کریمپور از طریق برقراری ارتباط با روحانیان و مبارزان سیاسی، سعی در افزایش اطلاعات مذهبی و سیاسی خود داشت به همین منظور در سال‌های 1356 و 1357 که تعدادی از روحانیون به سیستان و بلوچستان تبعید شده بودند با آن‌ها ارتباط برقرار کرد و علاوه برکسب رهنمود‌های لازم، در رفع مشکلات افراد تبعیدی نیز می‌کوشید.

وی خاطرنشان کرد: شور و هیجان انقلابی را باید با فرجام مبارک، یک فرجام پرافتخار یعنی شهادت ختم کرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه امسال یک کار عظیمی را انجام دادند که هیچ یک از مسئولان نمی‌توانند قدردان آن‌ها باشند.

وی افزود: برای این‌که فرهنگ ایثار و شهادت در استانمان توسعه و گسترش یابد، باید زمینه این توسعه فرهنگی را در سراسر استان فراهم سازیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark