کد مطلب: 62285
 
نبض فضای سبز کلانشهر زاهدان کند می‌زند؛
قدیمی ترین تفرجگاه زاهدان فاقد روشنایی استاندارد
پارک ملت زاهدان در حالی یکی از تفرجگاه‌های این شهر محسوب می‌شود که از روشنایی استاندارد برخوردار نیست.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، فضای سبز نقش مهمی در زندگی شهروندان، سلامت و زیبایی شهر دارد پس می‌توان نتیجه گرفت که فضای سبز برای شهر یک نیاز حیاتی است.

پارک‌ها، بوستان‌ها و به‌طورکلی فضای سبز شهری می‌تواند در آرامش روانی شهروندان، بهبود کیفیت، زیبا نشان‌دادن سیمای شهر و کاهش آلودگی صوتی مؤثر باشد.

وضعیت نامناسب روشنایی پارک ملت زاهدان از جمله مشکلات جدی آن است که باتوجه‌به فصل بهار، تعطیلات و حضور مردم در این پارک تا پاسی از شب، بر لزوم توجه هرچه بیشتر آن دلالت دارد.

پارک ملت یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های زاهدان است به‌طوری‌که از ۱۳۶ هکتار مساحت پارک ملت، ۷۰ هکتار آن درختکاری شده است.

شهر زاهدان دارای مکان‌های تفریحی اندک و فاقد امکانات رفاهی مناسب است و پارک ملت تنها مکانی که شهروندان زاهدانی در مناسبت‌های مختلف نظیر سیزده‌بدر، چهارشنبه‌سوری، پیاده‌روی روز‌های جمعه یا هنگام بارش برف به آنجا می‌روند.

اما در زمینه خدمات رفاهی و عمرانی کمبود‌های جالب‌توجهی دارد؛ آسفالت‌های ترک‌خورده معابر پارک، عدم روشنایی از جمله مشکلات این پارک است که پس از گذشت سال‌ها همچنان خودنمایی می‌کند.

یکی از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ما گفت: هنگام شب دید کافی برای رفت‌وآمد وجود ندارد و این موضوع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در این پارک است.

جمعی از شهروندان زاهدانی با گلایه از شرایط نامناسب روشنایی پارک ملت خواستار چاره‌اندیشی برای رفع مشکل، رسیدگی و ساماندهی امور از سوی مسئولان شدند.

به گفته شهروندان به دلیل نبود روشنایی کافی در این پارک محلی برای تجمع معتادان شده و در ساعات مختلف شبانه‌روز شاهد استعمال مواد مخدر صنعتی و سنتی توسط معتادان و افراد کارتن‌خواب هستیم که علاوه بر اینکه چهره پارک را مخدوش کرده برای کودکان و نوجوانان نیز اثرات سوء و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

روشنایی پارک ملت تا پایان سال محقق می‌شود

ابراهیم طیبی، رئیس پارک ملت زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: به‌منظور رفاه حال شهروندان، سیستم روشنایی این پارک با تعویض و افزایش سرچراغ‌ها و رنگ‌آمیزی پایه‌ها بهسازی خواهد شد.

وی افزود: بهسازی و تعمیر سرچراغ‌ها را از اسفندماه سال گذشته شروع کرده‌ایم تا بتوانیم در راستای بهبود و ایجاد محیطی ایمن و راحت برای شهروندان ایجاد کنیم.

به گفته طیبی؛ روشنایی پارک ملت زاهدان تا پایان سال افزایش خواهیم داد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark