کد مطلب: 41315
 
ایران بار دیگر در ماراتن مذاکرات، اوباما و نتانیاهو را شکست داد
القدس العربی نوشت ایران بار دیگر در ماراتن مذاکرات هسته ای هم در مسقط و هم در وین، اوباما و نتانیاهو را شکست داد و پیروز نهایی مذاکرات شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۴
ایران بار دیگر در ماراتن مذاکرات، اوباما و نتانیاهو را شکست داد
 
به گزارش زاهدانه ، روزنامه القدس العربی چاپ لندن در مقاله ای نوشت: آمریکا در مسقط تلاش بسیار کرد تا ایران را خواسته‌هایش بازدارد تا به توافق برسد، هر چند این اقدامات باعث خشم و ناامیدی همپیمان دیرین آمریکا یعنی عربستان شد. غرب و آمریکا در مسقط به این نتیجه رسیدند که هر توافقی با ایران، از عدم توافق بهتر است. 

در همین حال 1+5 در وین به دست و پا افتادند تا به هر شکلی، توافقی با ایران حاصل شود، هر چند تمدید مذاکرات باشد. 

در همین حال دیدگاه طرف ایرانی کاملا مشخص بود، یعنی دست نکشیدن از حقوق هسته‌ای‌اش با وجود فشارها، و مخالفت با وارد کردن موضوعات دیگر از جمله موضوع موشکهای ایران در مذاکرات هسته ای. 

بدین گونه بود که اوباما همه ورقهای خود را در بازی مذاکرات هسته ای از دست داد و تلاش او و بنیامین نتانیاهو برای قرار دادن ایران در تنگنا شکست خورد و با غم و اندوه از مسقط و وین بازگشتند. 

القدس العربی اذعان کرد در حقیقت حمله استراتژیک آمریکا به ایران از طریق پرونده هسته ای با وجود همه تاکتیکهای مختلف، به شکست انجامید و نتیجه نداد. علت این شکست این است که امپراتوری آمریکا عمر بسیار کوتاهی دارد در حالی که ایران عمری به بلندای تاریخ دارد و پیش از این بارها، طرفهای مقابل خود را شکست داده است.

این روزنامه ادامه داد: شکست حمله استراتژیک آمریکا به ایران به نتایج مهمی منجر شد، از جمله از بین رفتن استراتژی اوباما برای حمله به محور مقاومت از طریق دروغ پردازی. در نتیجه جان کری از دایره رقابتهای ریاست جمهوری به عنوان رقیبی در برابر جمهوری خواهان در انتخابات سال 2016 کنار گذاشته شد و در همین حال کنار زدن ژنرال چاک هیگل وزیر دفاع و حذف او از دولت کاخ سفید. 

به نوشته القدس العربی، شکست آمریکا و پیروزی قاطع ایران، روسیه را تحریک کرد تا ایران را همچنان به عنوان شریک استراتژیک خود برگزیند و این در حالی است که نتانیاهو از اینکه ایران باز هم توانست وقت بیشتری به دست آورد، به شدت خشمگین شد. در همین حال این واقعیت آشکار شد که نمی توان به قصد و نیت آمریکاییها اطمینان کرد و باید روی قدرت ایران در داخل و خارج مرزها سرمایه گذاری کرد. در همین حال فقط یک گزینه برای ایران باقی می ماند و آن ادامه کار همه دستگاههای سانتریفیوژی است که تاسیسات ایران نیاز دارند. 
 
 
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark