کد مطلب: 29373
 
به مناسبت «هفته وحدت»
35 مبلغ به سیستان و بلوچستان اعزام شدند
مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در هفته وحدت امسال تعداد 35 نفر مبلغ و مبلغه از دفتر تبلیغات اسلامی استان قم به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شوند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۱

به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام رجبعلی آدینه‌پور باقری با تبریک به مناسبت فرا‌رسیدن هفته وحدت با اشاره به اینکه در سال گذشته 28 ‌روحانی مستقر در استان داشتیم که این تعداد امسال به 38 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: امسال در بحث اعزام مبلغ به استان به مناسبت هفته وحدت از افزایش 20 درصدی برخوردار هستیم.

مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در حال حاضر 38 ‌روحانی مستقر به صورت دائم در روستاهای سطح استان به امر تبلیغ اشتغال دارند.

آدینه‌پور باقری اضافه کرد: در شهرستان ایرانشهر 6 نفر، خاش یک نفر، دلگان 8 نفر، زابل 8 نفر، زهک 7 نفر، سراوان یک نفر، نیک‌شهر دو نفر و شهرستان هیرمند 5 نفر مبلغان روحانی مستقر هستند که به مدت سه تا چهار روز در هفته وحدت (فقط در روستاها)، به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی گفت: برای هفته وحدت امسال آمار اعزام مبلغان از دفتر تبلیغات اسلامی استان قم به سیستان و بلوچستان 28 نفر مبلغ و 7 ‌مبلغه جمعا 35 نفر هستند.

مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تعداد روحانیون مبلغ مقیم استانی 226 نفر مبلغ و 72 نفر مبلغه جمعا به تعداد 333 نفر هستند که در هفته وحدت امسال از حضور آنها در سطح استان بهره گرفته می‌شود.

آدینه‌پور باقری افزود: همچنین به مناسبت گرامی‌داشت هفته وحدت، در حدود 15 گفتمان دینی در قالب پرسش و پاسخ توسط مبلغان و یا اساتیدی که از مرکز به این منطقه اعزام می‌شوند، برگزار می‌شود.

وی گفت: گفتمان‌های دینی بیشتر در سطح مدارس و به‌ویژه مقطع دبیرستان و مساجدبرگزار می‌شود.

مسئول اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های بسیار خوب هفته وحدت به برگزاری همایش‌ها و جشن‌های مختلفی که در سطح استان برگزارمی‌شود، می‌توان نام برد که با همکاری و تعامل بسیار خوب ادارات و دستگاه‌های مختلف امیدواریم آیین هفته وحدت با شکوه‌تر از سال‌های قبل در استانمان برپا شود.

طبق اعلام روابط عمومی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برنامه‌ها و جشن‌های گرامی‌داشت هفته وحدت در استان عبارتند از، همایش تشیع و تسنن و محفل انس با قرآن و نشست ائمه جمعه تشیع و تسنن در زابل، همایش طلایه‌داران وحدت و مراسم جشن محوری در خاش، مراسم جشن محوری وحدت در زهک، محفل انس با قرآن و همایش وحدت علمای تشیع وتسنن و جشن محوری وحدت در نیک‌شهر، اجتماع وحدت علمای تشیع و تسنن، محفل انس با قرآن و جشن محوری وحدت در کنارک، جشن وحدت در سراوان، محفل انس با قرآن و مراسم جشن وحدت در چابهار، جشن وحدت و جشن محوری وحدت در ایرانشهر، جشن و گردهمایی علمای تشیع و تسنن، جشن وحدت در هیرمند، جشن محوری وحدت در میرجاوه و محفل انس با قرآن در شهرستان زاهدان.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark