کد مطلب: 35980
 
امام جمعه زاهدان:
حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس سبب دلگرمی فلسطینیان شد
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در مقایسه با سالهای گذشته مردم حضور پرشورتری در راهپیمایی روز جهانی قدس داشتند و این امر بطور قطع سبب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و افزایش اقتدار نیروهای مقاومت شد.
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۶
 
ایت الله سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان در جمع نمازگزاران و راهپیمایان افزود: شرایط کنونی نوار غزه و جنایات صهیونیستها، روز جهانی قدس را بسیار برجسته تر از سالهای گذشته کرده و قطعا در تمام جهان اسلام و سراسر ایران عزیز نیز حضور مردم در مقایسه با سالهای قبل بسیار گرمتر و چشمگیر تر بوده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: گروهی از یهودیان نژاد پرست با تاسیس حزبی به نام صهیونیسم برای پایان دادن دوران آوارگی خود به قیمت آواره کردن دیگران به سرزمین اسلامی فلسطین آمدند و رفته رفته زمین و خانه و کاشانه مسلمانان را با استفاده از قدرت نظامی انگلیس غصب و ساکنان اصلی فلسطین را آواره کردند و کشتار را سرلوحه کار خود قرار دادند.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر کمک مسلمانان به مظلومان فلسطین گفت: دین مبین اسلام پیروان خود را موظف کرده که رویکرد جهانی داشته باشند و در مقابل ظلم و جنایت ظالمان ایستادگی کنند و اجازه ندهند هیچ ظالمی به برادران دینی شان ظلم کند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: توجه نسبت به سرنوشت دیگران از وظایف یک مسلمان است و در هنگامه ای که صهیونیستهای جنایتکار مردم مسلمان فلسطین بویژه زنان و کودکان غزه را قتل عام می کنند و مجامع جهانی سکوت کرده اند، بر مسلمانان واجب و تکلیف است که از برادران و خواهران دینی خود حمایت کنند.

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: قدس عزیز به عنوان قبله نخست مسلمانان برای امت اسلام حکم حرم سوم بعد از مسجدالحرام و مسجد النبی را دارد بگونه ای که پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در مکه مکرمه نیز به سمت کعبه خانه خدا و مسجدالاقصی نماز اقامه می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: بیت المقدس سرزمین قدیسیان و ملکوتیان است که نماز و عبادت و اعتکاف در آن مانند مسجدالنبی و مسجد الحرام است و این سه مکان مقدس به همراه مسجد کوفه از قصرهای بهشتی محسوب می شوند.


امام جمعه زاهدان با محکوم کردن سکوت سران برخی کشورهای اسلامی در مقابل جنایات صیهونیستها اظهار داشت: دولتهای مزدور و وابسته به آمریکا نه تنها مهر سکوت بر لب گذاشته اند بلکه توافق های پشت پرده با صهیونیسم برای نابود کردن حقوق مردم فلسطین برقرار کرده اند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در گذشته تنها دو درصد ساکنان فلسطین را یهودیان و درصد اندکی را نیز مسیحیان تشکیل می دادند و بیش از 90 درصد بقیه ساکنان این سرزمین مسلمان بودند اما اکنون 80 درصد را یهودیان صهیونیست آن هم با غصب زمین و خانه مردم و بیرون راندن مسلمانان، تشکیل می دهند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به جنایات صهیونیستها علیه زنان و کودکان فلسطینی گفت: حدود 200 کودک در مدت دو هفته در مقابل دیدگان والدین شان بوسیله صهیونیستها پرپر شدند و حتی بعضا امکان تدفین آنان نیست.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تاسف بارتر اینکه یکی از کشورهای اسلامی عربی بجای کمک کردن به مردم مظلوم غزه یک گروه پزشکی را به بهانه کمک به مجروحان به عنوان جاسوس به غزه فرستاده تا مکان استقرار فرماندهان مقاومت را به صهیونیستها اطلاع دهند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: دشمنان اسلام همواره در تلاش برای نابودی مسلمانان هستند و اجیر کردن مزدورانی برای ایجاد تفرقه در میان مسلمانان آن هم به بهانه دفاع از اسلام از جمله توطئه های دشمنان است.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: گروهک تروریستی داعش نمونه ای از مزدوران اجیر شده استکبار و صهیونیست است بگونه ای که سران این گروهک بطور علنی با آتش زدن پرچم فلسطین اعلام کردند ˈاسراییل دوست ما و فلسطینیان دشمن ماˈ هستند.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از خطبه های نماز با گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی گفت: شرکت در نماز جمعه که سبب ایجاد صفای دینی و سبک شدن دلها می شود، وظیفه تمامی مسلمانان است مگر اینکه معذورت شرعی وجود داشته باشد.

عضو خبرگان رهبری با دعوت مردم به اهدای خون بویژه در ماه مبارک رمضان برای کمک به بیماران نیازمند، تصریح کرد: شرایط خاص استان، حادثه پذیری آن و وجود بیماران نیازمند به خون، ایجاب می کند که سازمان انتقال خون فعالیت بیشتر و مردم نیز برای اهدای خون همکاری بیشتری داشته باشند.


انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark