کد مطلب: 36637
 
مصائب گران ترین مربی لیگ برتر
در حالی که هفته دوم لیگ برتر به تازگی تمام شده، فشارها علیه علی دایی بیشتر شده و سکوهای ورزشگاه ها نیز علیه وی موضع گرفته اند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
به گزارش زاهدانه ، هنوز بازی پنجشنبه غروب در ورزشگاه غدیر شهر اهواز به اتمام نرسیده بود که سکوهای مربوط به هواداران تیم میهمان، علیه سرمربی شعار می داد. هواداران پرسپولیس که در سال های اخیر همواره در موضع حمایت از علی دایی بودند، این بار فقط دو هفته صبر کردند تا خواستار جدایی وی از این تیم شوند.

دایی و سایه جادوگر
شاید بتوان عنوان کرد، حکایتی در حال روی دادن در پرسپولیس است که چندی قبل باعث شد تا علی دایی بار دیگر به این تیم بازگردد. چند فصل قبل بود که هنوز 30 دقیقه از شروع نخستین دیدار این تیم در لیگ برتر نگذشته بود که هواداران این تیم خواستار جدایی حمید استیلی و بازگشت علی دایی بودند. این بار این حکایت برای شهریار در حال تکرار شدن است و او رقیبی دارد به نام علی کریمی که محبوبیت خیره کننده ای میان سرخ ها دارد.

مصائب گران ترین مربی لیگ برتر

نیمه اول دیدار برابر فولاد خوزستان به پایان نرسیده بود که فریاد علی کریمی در ورزشگاه طنین انداز شده بود. این دو که سال هاست ارتباط نامطلوبی با هم دارند، در هفته های اخیر نیز روابطشان اندکی تیره تر شده است. نکته نیز به روزی بر می گردد که علی کریمی در گفت و گو با روزنامه خبر ورزشی عنوان داشت دوست دارد سرمربی پرسپولیس شود. همین نیز به معنای رساندن پیامی برای علی دایی تعبیر شد که بداند از این به بعد با رقیبی مواجه است که القصه محبوبیت ویژه ای نیز دارد.

در تجریه چندی قبل این دوگانه ها، حمید استیلی مغلوب شد و علی دایی به پرسپولیس بازگشت. این بار باید دید که وضعیت به شکلی رقم خواهد خورد. باید در نظر داشت نتایج در دو هفته اخیر نیز برای این تیم پرهوادار مطلوب نبوده و همین نیز بر دشواری راه می افزاید. از سویی، انتشار مبلغ قرارداد علی دایی که عددی بیش از دو میلیارد را نیز به نمایش می گذاشت، بر نارضایتی هواداران این تیم افزوده است. آنها انتظار دارند تیمی که چنین هزینه ای برای مربی داشته، عملکرد بهتری داشته باشد؛ موضوعی که اعتراض پیشکسوتان این تیم را نیز در پی داشته است.

آینده دشوار پرسپولیس
در چنین وضعیتی که به نظر می رسد فضای سکوها چندان به نفع علی دایی نباشد، فشار پیشکسوتان نیز شروع شده است. رضا شاهرودی با اشاره به انتقادات هواداران در جریان بازی مقابل فولاد، وضعیت این تیم را مانند مرداب می داند و می گوید: "هوادار حق دارد ناراحت باشد. معلوم نیست در سه ماه قبل از لیگ چه اتفاقی برای پرسپولیس افتاده که آنها اینطور بازی می‌کنند. البته پرسپولیسی که در خانه یا خارج از خانه فرصت نداشته باشد، برایش فاجعه است. این پرسپولیس هیچ برنامه خاصی برای بازی با فولاد نداشت."

مصائب گران ترین مربی لیگ برتر

سایر قدیمی های پرسپولیس اما موضعی به مراتب تندتر از شاهرودی دارند. آنها به نوعی شمشیر را بیرون کشیده و آینده این تیم را بسیار تیره تفسیر می کنند. مرتضی فنونی زاده انتقادات تندی را علیه عملکرد تیم دارد: "پرسپولیس در دو بازی گذشته نتوانست خواسته‌ها را برآورده کند و در بازی با فولاد افتضاح بودیم. تیم دایی هیچ تاکتیکی نداشت. این برازنده هواداران نیست چون حتی نام پرسپولیس را هم در زمین ندیدیم." البته یک پیش بینی جالب توجه هم دارد: "همین الان می‌گویم اگر جزو تیم‌های پنجم تا دهم شویم باید خدا را شکر کنیم. هواداران منتظر این اتفاق باشند."

به نظر می رسد علی دایی باید انتظار روزهای سختی را داشته باشد. او اگرچه شخصیتی مبارز دارد؛ اما این روزها نشانه های خوبی از این تیم به بیرون درز نمی کند.
 
Share/Save/Bookmark