کد مطلب: 33405
 
روابط عمومی‌ها باید در راستای بهبود سطح ارتباط مردم و مسئولان گام بردارند
رئیس روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی‌ها باید با طرح گلایه‌ها، شکایات و انتقادها و پیشنهادات مردم و کارشناسان و ابتکار عمل برای ایجاد فرصت در راستای بهبود سطح ارتباط مردم و مسئولان گام بردارند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
روابط عمومی‌ها باید در راستای بهبود سطح ارتباط مردم و مسئولان گام بردارند
 

به گزارش زاهدانه ، علیرضا براهویی به بهانه فرارسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات، اظهار کرد: مردم‌مداری در فعالیت‌های روابط عمومی با توجه به اینکه در روابط عمومی یک رابطه چند ضلعی بین مردم، کارکنان و مدیران از یک سو با رسانه‌ها و از سویی با سازمان‌های اداری و دولتی و ارتباط متقابل با آنان و روشنگری در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: بنابراین از مسئولان انتظار می‌رود با احیای این ارتباط در زمینه پویایی و آگاهی، دانش و بینش همراه با سعه‌صدر در ارتباط با مخاطبان در خصوص چگونگی برقراری آن و استمرار در این مهم تلاش شود.

رئیس روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تشخیص در ارتباط تطبیق مهم است، گفت: عامل نفوذ هم از جمله مسائل تاثیرگذاری است که باید همواره مدنظر قرار گیرد و همان‌گونه که ارتباط محتوایش قابلیت این را داشته که شاخص‌هایی که در جامعه مطرح می‌شود را به فراخور نیاز و با ابزار کارشناسی ورود و نسبت به رفع آنها به عنوان پل ارتباطی اقدام شود.

براهویی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر اداره‌ای در رسالت ذاتی خود که همانا خدمت رسانی به مردم و مردم‌مداری است باید مبتنی بر اعتماد متقابل و صداقت، فعالیت‌های خود را استوار کرده و اعتماد مراجعه کنندگان را جلب و جذب کند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها باید به دنبال طرح گلایه‌ها، شکایات و انتقادها و پیشنهادات مردم و کارشناسان با ابتکار عمل برای ایجاد فرصت در راستای بهبود سطح ارتباط مردم و مسئولان گام بردارند و پاسخگوی افکار عمومی باشند.

رئیس روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تعریف و تمجید یک سویه، بازدارندگی ایجاد کرده و اعتماد مردم را نسبت به دستگاه‌ها دچار خدشه می‌کند و می‌طلبد هر از گاهی با انتقادات سازنده و کارشناسی فارغ از تفکرات تخریبی عملکرد ادارات و سازمان‌ها به بوته نقد و انتقاد گذاشته شود تا گره‌گشایی در مسائل و رفع آنها به وجود آید.

براهویی با اشاره به اینکه انتقاد جلب رضایت مردم و اعتماد عمومی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: روابط عمومی بر پایه ضرورت‌هایی که در حوزه مسئولیت خود دارد می‌تواند با اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه‌ها و اشتراک‌ گذاشتن قابلیت‌ها و تنگناهای موجود، نقاط ضعف و قوت خود را به نمایش بگذارد.

وی اظهار کرد: آموزش نقش محوری در اطلاع رسانی لازم از دستگاه‌های مختلف را در چارچوب تخصصی و فنی تاثیرگذارتر کرده و سبب رضایت عمومی از نوع ارتباط با جامعه هدف که همانا مردم است، می‌شود.

رئیس روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طی سال‌های اخیر در راستای آموزش مدیران روابط عمومی‌های استان، اقدامات آموزشی موثری انجام شده است، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شوراهای هماهنگی روابط عمومی‌های استان به صورت چرخشی در ادارات مختلف با بهره‌گیری از اساتید مجرب ملی و منطقه‌ای تحول زیربنایی در نوع اطلاع رسانی دستگاه‌های دولتی ایجاد کرده است.

براهویی افزود: روابط عمومی آشنا به اصول اولیه خبر می‌تواند با درک صحیح از مطالبات دستگاه اداری خود با تنظیم کارشناسی و فارغ از عیب رسانه‌ها را در امر خطیر اطلاع رسانی همراهی و بر سرعت اطلاع رسانی بیفزایند.

وی، تعامل دو سویه رسانه‌های استان با روابط عمومی‌های ادارات را سازنده ذکر و بیان کرد: همکاری و تعامل با رسانه‌ها به وصول مطالبات به حق ادارات و مردم کمک شایانی کرده و روشنگری لازم را به جامعه انتقال می‌دهد.

رئیس روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تنظیم دستورالعمل‌های دوره‌ای برای مدیران روابط عمومی و تبیین سازوکارهای مورد نیاز براساس نیاز هر یک از مناطق به آنان اعلام تا نسبت به سوژه‌هایی که از حساسیت بیشتری برخوردارند، اقدام شود.

براهویی گفت: شرایط کنونی صرفنظر از اینکه هنوز مشکلاتی در حوزه اطلاع رسانی و تعامل با رسانه‌ها وجود دارد اما بدون شک در سال‌های اخیر رشد قابل قبولی داشته به طوری که انعکاس مطالب در رسانه‌های ملی و محلی رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark