کد مطلب: 36529
 
هویت ژنرال آمریکایی کشته شده در افغانستان مشخص شد
یک مقام آمریکایی تائید کرد که ژنرال کشته شده در حمله روز سه‌شنبه به یک کمپ‌ آموزشی در کابل، سرلشگر "هارولد گرین" معاون ستاد آموزش نیروهای نظامی افغان بوده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
هویت ژنرال آمریکایی کشته شده در افغانستان مشخص شد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از سی ان ان، سرلشگر "هارولد گرین" از افسران ارشد نیروهای بین‌المللی آیساف بوده است. به گفته مقامات نظامی آمریکایی وی بلندپایه‌ترین افسری است که از زمان جنگ ویتنام در خارج از کشور کشته شده است.

نخستین بار پس از حملات یازدهم سپتامبر دو هزار و یک در آمریکا ، یک ژنرال ارتش این کشور در افغانستان کشته شد.

شبکه ی تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: یک ژنرال آمریکایی دیروز در افغانستان به ضرب گلوله کشته شد. درحالیکه جنگ افغانستان رو به پایان است این جنگ روز گذشته تلفات بالاترین مقام نظامی آمریکا در افغانستان را رقم زده است.

ظاهرا یک نظامی افغان این حمله را انجام داد. در این حمله پانزده نیروی ائتلافی زخمی شدند که در میان آنها یک ژنرال آلمانی هم دیده می شود.

سی ان ان در ادامه با جیم شوتو خبرنگار ارشد خود در بخش امنیت ملی آمریکا  گفتگو کرد.

جیم شوتو گفت: روز سختی برای نظامیان آمریکایی در افغانستان بود. ارشد ترین نظامی ارتش آمریکا در افغانستان کشته شد اتفاقی که از یازدهم سپتامبر سال دو هزار و یک تاکنون در افغانستان رخ نداده بود.

این حمله در یک دیدار عادی از دانشگاه دفاع ملی ژنرال فهیم در کابل رخ داد. مقامات ارشد نظامی افغانستان در این مرکز آموزش می بینند.

یک نیروی نظامی افغان که روند بررسی صلاحیت هفت مرحله ای را گذرانده بود با یک اسلحه ی خودکار سبک روسی اقدام به تیراندازی کرد. در این حمله هشت نظامی آمریکایی و یک ژنرال آلمانی به همراه نظامیانی از چند کشور دیگر،  زخمی شدند. این مهاجم در حمله ی متقابل نیروهای امنیتی حاضر در محل کشته شد. این حمله نه تنها پرسش های جدی درباره ی روند بررسی صلاحیت نیروهای امنیتی افغان مطرح کرد بلکه پرسش هایی درباره ی امنیت افغانستان پس از خروج نظامیان آمریکایی را هم در پی داشت.
 
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark