کد مطلب: 44601
 
انتقاد تد‌کروز از سخنان اوباما در مورد تحریم ایران
"تد کروز"، سناتور جمهوری‌خواه، خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۴
انتقاد تد‌کروز از سخنان اوباما در مورد تحریم ایران
 
به گزارش زاهدانه به نقل از هیل، تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه سنا اعلام کرد؛ تحریم‌ها بر ضد ایران باید سریعا تشدید شوند.

اوباما امروز در کنفرانس خبری با مرکل وقتی با سوالی در مورد تحریم بیشتر ایران مواجه شد ، گفت : " چه عجله ای برای تحریم ایران وجود دارد؟"ساعاتی بعد سایت هیل به نقل از توئیتر تد کروز مدعی شده است که آقای رئیس جمهور ! عجله برای این است که ایران به سرعت در حال هسته ای شدن است. 
 
وی مدعی شد؛ باید برای تحریم ایران عجله کرد زیرا ایران برنامه هسته ای خود را توسعه داده است.

کروز نوشته است که آقای رئیس جمهور اوباما ! عجله به این خاطر است که تمام فرضیه ای دولت شما در سیاست خارجی غلط از آب در امده است ، هم در مورد روسیه و هم در مورد داعش و ایران.

گفتنی است تد کروز از ایالت تگزاس بعنوان یک جمهوریخواه وارد سنا شده است. وی تا سال 2019 در سنا حضور دارد. وی همواره در سنا خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران بوده است.

گفتنی است سنای آمریکا دو طرح جدی برای تشدید رژیم تحریم ها علیه ایران دارد:

1 - طرح "مارک کرک ، رابرت منندز": طبق این طرح باید تحریم های مشروط علیه ایران تصویب شوند.

2 - طرح " باب کورکر ، لیندسی گراهام": بر اساس این طرح هرگونه توافق احتمالی با ایران باید در کنگره "مجلس نمایندگان " تصویب شود.‎ مارک کرک و رابرت منندز در طرح خود پیشنهاد داده اند تحریم ها علیه بخش انرژی ایران در صورت عدم نیل به توافق جامع تا تیر ماه ، تشدید گردد. همچنین سناتور جمهوری خواه باب کورکر در سنا در حال کار بر روی طرحی است که در صورت تصویب نهایی ، اختیارات کنگره را در برخورد با برنامه هسته ای ایران افزایش می دهد. بر اساس این طرح کنگره حق دارد مفاد و مواد سخت گیرانه تری علیه توافق هسته ای جامع ، تصویب کند.
 

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark