کد مطلب: 29114
 
قائم مقام اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان
زاهدان میزبان همایش یاوران وقف است
قائم مقام اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از برگزاری همایش یاوران وقف در زاهدان خبر داد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۶
زاهدان میزبان همایش یاوران وقف است
 

به گزارش زاهدانه ، رضا رخشانی نژاد اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ وقف و همچنین تجلیل از واقفان استانی همایشی با عنوان یاوران وقف 14 دی ماه سال جاری در زاهدان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به مناسبت هفته وقف همچنین همایش دیگری با عنوان «وقف و بانوان» با هدف تبیین و نقش بانوان در فرهنگ وقف و تجلیل از بانوان واقف  در 16 آذرماه برگزار می شود.

وی اظهار داشت: وقف نقش موثری در برقراری عدالت اجتماعی و کم کردن فاصله بین اغنا و فقیران در جامعه دارد و لذا بهترین راه برای جلوگیری از مشکلات اجتماعی نظیرطلاق، اعتیاد، بی سوادی ، بیماری و ناامیدی است.

رخشانی نژاد با بیان اینکه به مناسبت هفته وقف تاکنون نسبت به برگزاری همایش وقف و رسانه اقدام شده است ادامه داد: در همین این راستا برگزاری همایش «همه واقف باشیم» در شهر های زابل، ایرانشهر و زاهدان با حضور واقفان، هیئت امنا و متولیان موقوفات استان در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از برگزاری نشست های تخصصی و صنفی با موضوع وقف و با حضور کارشناسان اوقاف خبر داد و افزود: به مناسبت هفته وقف نسبت به برپایی ایستگاه های مشاوره و پاسخگویی به سوالات مردمی در استان با حضور کارشناسان  اوقاف و همچنین روحانیان نیز اقدام شده است.

وی برپایی مراسم عزاداری در مساجد و بقاع متبرک استان به مناسبت رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن (ع) را از جله برنامه های برگزار شده به مناسبت ایام شهادت نام برد و افزود: غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های شهدا و امام شهدا از جمله برنامه های در پیش رو این اداره کل به مناسبت هفته وقف است.

سالاری ادامه داد: در هفته وقف امسال موضوعات و محورهای وقف، قرآن و بصیرت دینی، وقف و سنت نبوی، وقف و نقش نظام اسلامی، وقف و تجلی مودت اهل بیت با تکریم امامزادگان، وقف و نقش بانوان و همچنین نقش وقف و حماسه اقتصادی با برگزاری همایش های متعدد و نشست های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark
مرجع : مهر