کد مطلب: 29510
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
در ایران شیعه و سنی با صلح و دوستی در کنار هم هستند
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شیعه و سنی همه مسلمان هستند و همین امر سبب شده باصلح و دوستی در ایران کنار یکدیگر باشند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۰۷
 

به گزارش زاهدانه ، اوسط هاشمی امشب ( 23 دی ) در مراسم محوری هفته وحدت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: دین پژوهان و بزرگان دین کشف کرده‌اند که وحدت عامل نزدیکی اقوام است و تدبیر حضرت امام (ره) امروز در اهمیت هفته وحدت خودنمایی می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن از ابتدا تا کنون تلاش داشته تا ایران را تسلیم اراده خود کند اما تدبیر و درایت رهبری، آنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته است؛ به گونه‌ای که در 24 خرداد 92 شمع امید، صلح و دوستی نورانی شد و امروز تدبیر ایفای نقش می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه وحدت تنها در بین مذاهب مطرح نیست، متذکر شد: سرمایه اصلی نظام وحدت است و همه باید راه شهید شوشتری منادی وحدت در این استان را ادامه دهیم.

هاشمی ابراز داشت: شهید شوشتری بذر وحدت را در دل مردم این منطقه پرورش داد و امروز نیز باید این برادری و اخوت خود را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی بیان داشت: این استان با توجه به فاصله زیاد با مرکز مردمانی حکومت پذیر، ایران دوست و ایرانی دارد و به دشمن نشان داده اند که همیشه در صحنه‎اند.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امروز شیعه و سنی با هم قرابت‌های سببی و نسبی دارند و کسی نمی‌تواند رابطه آنها را تضعیف کند.

هاشمی در پایان افزود: در آینده سیستان و بلوچستانی متفاوت خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا از بودن سخن بگوییم نه از کمبودها زیرا این استان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد که در آینده شکوفا خواهد شد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark
مرجع : فارس